ה-FAA אופטימי בנוגע לבואינג, בעולם פחות
ראש מנהל התעופה הפדרלי אמר שאין צורך להאריך את השבתת ה-737 מקס מעבר לאוגוסט. בואינג הגישה שדרוג במערכת שגרמה להתרסקויות ומחכה לאישור ה-FAA, אבל רגולטורים בעולם יבצעו בדיקות עצמאיות

חברות התעופה, אשר הוציאו את מטוסי הבואינג 737 מקס מלוח הטיסות שלהם למשך הקיץ, אינן צריכות להאריך את ביטול השימוש במטוס הנפוץ. כך אמר ראש מנהל התעופה הפדרלי בפועל בהודעה שפורסמה היום (חמישי).

הקש ששבר את גב הגמל - התרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס במרץ 

מנהל התעופה האמריקאי הצטרף באי-רצון לרשויות תעופה רגולטוריות אחרות אשר קרקעו את מטוס הסילון במרץ לאחר ההתרסקות השנייה תוך חמישה חודשים, בהן נהרגו סך של 346 בני אדם. חברות תעופה מובילות כמו אמריקן, יונייטד וסאות'ווסט ביטלו אלפי טיסות בעונת הקיץ העמוסה בשל הקרקוע והסירו את הדגם מלוחות הטיסות שלהם עד אוגוסט.

"לא, הם לא צריכים לשנות את התוכניות שלהם", אמר דניאל אלוול, ראש מנהל התעופה הפדרלי בפועל, בראיון לכתב CNBC פיל לבו. אלוול אמר זאת בתשובה לשאלתו של לבו, אם חברות התעופה צריכות לתכנן למקרה שהדגם לא יורשה לחזור לאוויר גם בסתיו הקרוב או מאוחר יותר.

אלוול וה-FAA נפגשים עם יותר מ-30 רגולטורים זרים בתחום התעופה בטקסס על מנת לעדכן אותם בנוגע לשינויים במטוס, כולל מתי ישוב לאוויר. "זה בהחלט יכול לקחת חודש, חודשיים", אמר. "הכל תלוי במה שנמצא בניתוח שלנו לאפליקציה של בואינג, ואנחנו די בטוחים שהאפליקציה במצב טוב".

ראש ה-FAA בפועל, דניאל אלוול. המלה שלו כבר לא מספיקה לטייסי האיחוד (צילום: אנדרו הרר, בלומברג)

אלוול חזר ואמר כי למנהל התעופה אין לו"ז באשר למועד בו יאשר את השינויים שביצעה בואינג בתוכנת הטיסה ובהכשרת הטייסים החדשה שהוכנסו בעקבות ההתרסקויות - דבר שיאפשר למטוסים להמריא שוב לרקיע. מערכת נגד דימום המנוע שהותקנה בדגם החדש של ה-737, סוס העבודה העיקרי של בואינג, הוא שמואשם בשתי ההתרסקויות הקטלניות ובשבוע שעבר הודיעה בואינג כי פיתחה שדרוג למערכת זו, הטעונה אישור של ה-FAA.

חלק מן הרגולטורים בעולם אמרו שיבצעו ניתוח משלהם לשינויי התוכנה של בואינג. מוקדם יותר היום קראו טייסים באירופה לגוף הרגולטורי של האיחוד לבצע בדיקה יסודית של המטוס. "פשוט לקבל את המלה של ה-FAA בנוגע לבטיחות של המקס לא יספיק", נאמר בהודעת התאחדות הקוקפיט האירופית.

YOU MIGHT ALSO LIKE