בעקבות הוראת הממשל: גוגל מנתקת מגע מוואווי הסינית - מה זה אומר עבור הלקוחות?
ביום שישי הכניסה וושינגטון את ענקית הטכנולוגיה הסינית לרשימה השחורה - דבר המקשה עליה לעשות עסקים עם גורמים אמריקניים, ובהם גוגל

חברת אלפאבית, חברת האם של גוגל, השעתה את עסקיה עם ענקית התקשורת הסינית וואווי, הדורשים העברה של חומרה, תוכנה ושירותים טכניים - פרט לאלה בעלי הקוד הפתוח והגישה החופשית. כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בפגיעה של ממש בחברת הטכנולוגיה הסינית.

נותקה מהשירותים של גוגל. וואווי (צילום: Shutterstock)

הפסקת הפעילות באה בעקבות דרישה של ממשל טראמפ, שמנסה לבודד את החברה הסינית, אותה הוא מאשים בריגול, מעסקאות ברחבי העולם.

מי שמחזיק בטלפונים של החברה עם אפליקציות של גוגל יכול להמשיך להשתמש בהן, להוריד אפליקציות חדשות ואף לעדכן אותן. כך הודיע דובר מטעם גוגל. "אנחנו משתפים פעולה עם ההוראה ובוחנים את ההשלכות שלה", אמר הדובר.
ההשעיה צפויה לפגוע משמעותית במכירות הסמרטפונים של החברה הסינית מחוץ לסין, משום שהיא תאבד את הגישה לעדכוני מערכת ההפעלה אנדרואיד. גם גרסאות עתידיות של מכשירי וואווי, שפועלות על אנדרואיד, יאבדו גישה לשירותים האלה, ובהם Google Play Store, ג'ימייל ויוטיוב.

"וואווי תוכל רק להשתמש בגרסה הציבורית של אנדרואיד ולא תקבל גישה לשירותים ולאפליקציות מצד גוגל", אמר לסוכנות הידיעות מקור המעורה בפרשה.

ביום חמישי הוסיף ממשל טראמפ את ענקית הטכנולוגיה הסינית לרשימה השחורה, צעד שמטיל עליה הגבלות רבות באופן מיידי, ומקשה עליה מאוד לעשות עסקים בארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE