מיזוג ספרינט וטי מובייל: יו"ר ה-FCC ימליץ לאשר
שתי חברות הסלולר התאימו את תנאי ההסכם ביניהן בהתאם לדרישות רשות התקשורת הפדרלית, ועתה הוא יכלול שיפור הקליטה ומהירות ההורדה, בעיקר באזורים כפריים. הרשות צפויה לאשר את ההסכם. גם משרד המשפטים יידרש לאשרו

מיזוג חברות הסלולר ספרינט וטי-מובייל עשוי בכל זאת להתרחש, לאחר שהחברות שינו את תנאי המיזוג בהתאם לדאגות שהועלו על ידי רשות התקשורת הפדרלית (FCC) טקיבלו את ברכת יושב ראש הרשות.

השידוך בדרך להתרחש. ספרינט וטי-מובייל (צילום: CNN)

על מנת שהמיזוג אכן יתרחש, גם ה-FCC וגם משרד המשפטים שאוכף את ההגבלים העסקיים צריכים לאשר את העסקה. אולם שתי החברות הודיעו היום (שני) כי התאימו את תנאי ההסכם ביניהן, ונראה כי הדרך לאישורו פתוחה.

רשת CNN מדווחת כי בין היתר, החברות הסכימו להתחייב לכמה דרישות כיסוי, כולל הגעה תוך שלוש שנים ליכולת להציע מהירות הורדה של 100 מגה-בייט לשנייה ל-66% לפחות מהציבור. בנוסף, החברות הסכימו לבנות רשת דור חמישי (5G) בתוך שש שנים מיום אישור המיזוג. על פי התחייבותן, הרשת החדשה תכסה גם אזורים כפריים, והחברה החדשה שתיוולד מהמיזוג תציע גם מוצרי קווי יבשה.

החברות הסכימו לשלם ל-FCC קנסות בסכומים שיכולים להגיע ל-2.4 מיליארד דולר במקרים של הפרת ההסכם.

יושב ראש ה-FCC אג'יט פאי מסר בהמשך להודעת החברות כי הוא מאמין שהעסקה משרתת את האינטרסים של הציבור האמריקאי, וכי ימליץ לסוכנות לאשר את המיזוג. לדבריו, "זו הזדמנות ייחודית להאיץ את התקנת רשת הדור החמישי ברחבי ארצות הברית ולספק רשתות סלולריות מהירות הרבה יותר לאמריקאיים שחיים באזורים כפריים. עלינו לאמץ את ההזדמנות הזו".

YOU MIGHT ALSO LIKE