אמריקן איירליינס תובעת את העובדים: גורמים בכוונה לביטולים ועיכובים
החברה טוענת שהעובדים מאטים בכוונה את קצב העבודה שלהם. לדבריה, 125 אלף בני אדם נפגעו בגלל 900 ביטולים ועיכובים ממושכים מאז תחילת פברואר. משבר דומה שהיה בסאות'ווסט איירליינס הסתיים בבונוסים לעובדים

חברת התעופה אמריקן איירליינס תובעת את המכונאים שלה ואת איגודי העובדים שלהם בטענה שהם מאטים את קצב העבודה בכוונה כדי להשיג יתרון בשיחות על חידושי חוזה. החברה מבקשת מבית המשפט הפדרלי לשים סוף לדבר הזה.

החברה טוענת כי המכונאים שלה גרמו לכ-900 ביטולי טיסות ועיכובים ארוכים מאז תחילת חודש פברואר, בכך שהם מאריכים את זמן הטיפול במטוסים, ובכך שהם מסרבים לעבוד שעות נוספות.

כ-900 ביטולים ועיכובים מחודש פברואר. אמריקן איירליינס (צילום: Shutterstock)

אתמול (שני) הגישה החברה כתב תביעה לבית המשפט הפדרלי בפורט וורת' נגד איגוד עובדי התחבורה והאיגוד הבינלאומי של מכונאים ושל עובדי תעשיית האוויר והחלל. שני הארגונים האלה מייצגים קרוב ל-10,000 מכונאים בתעשייה האמריקנית.

נשיא איגוד עובדי התחבורה הכחיש כי העובדים מאטים את קצב עבודתם במפגיע. "אמריקן איירליינס מנסה להעניש אותנו על כך שאנחנו עושים בדיוק מה שנדרש מאיתנו, שזה להבטיח שהמטוסים בטוחים באוויר", אמר ג'ון סמואלסן. העובדים וההנהלה מנסים להגיע להסכמות כבר זמן מה, והם נפגשו לאחרונה לדיונים בסוף החודש שעבר, מול בורר פדרלי. סמואלסן אמר כי השיחות עסקו בתשלום, ביטוחי בריאות והטבות, והבטחת תעסוקה.

הוא הוסיף כי חברת התעופה פועלת כדי להעביר עבודות תחזוקה רבות אל מחוץ לארצות הברית, דבר שלדבריו עשוי לאיים על מקום העבודה של 6,000 מכונאים. לדבריו, העובדים מוכנים לפתוח בשביתה בשל התכנית הזאת למיקור חוץ. עם זאת, על פי החוק, עובדי תעופה לא רשאים לשבות עד שבורר פדרלי מכריז על משבר במשא ומתן.

בכתב התביעה מציינת אמריקן איירליינס כי 644 טיסות בוטלו ועוד 270 טיסות בוטלו בטווח זמן של שעתיים מההמראה החל מתחילת פברואר ועד השבוע שעבר. לדברי החברה, הביטולים והעיכובים נעשו משום שלא היו ברשותה מטוסים זמינים, דבר שפגע ב-125 אלף בני אדם. החברה ציינה עוד כי ההאטה שמבצעים הטכנאים, לדבריה, תשפיע על 3,400 נוסעים ביום במידה והיא תימשך אל תוך חודשי הקיץ.

125 אלף בני אדם נפגעו בשל העיכובים והביטולים (צילום: Shutterstock)

החברה הוסיפה עוד כי עד לאחרונה לא היתה לה בעיה למצוא עובדים שמוכנים לעבוד שעות נוספות.

נראה שמדובר בסכסוך כמו זה שהתגלע בין חברת סאות'ווסט איירליינס לבין המכונאים שלה, שמיוצגים על ידי איגוד מכונאי התעופה. גם החברה הזו תבעה את עובדיה בשל האטת הפעילות שלהם. עם זאת, שני הצדדים הגיעו להסכמה לאחר שסיכמו על חוזה שמעניק לעובדים העלאת שכר בגובה של 20 אחוזים ובונוסים. המשא ומתן בין העובדים לחברה נמשך שש שנים.

זו אינה הבעיה היחידה שאמריקן איירליינס נאלצת להתמודד עמה בתקופה האחרונה. לקראת סוף החודש שעבר חתכה החברה את תחזיות הרווח להמשך השנה, ודיווחה כי היא צופה הפסד של 350 מיליון דולר בשל השבתת צי מטוסי בואינג 737 מקס, ובעקבות ביטול של 1,200 טיסות ברבעון הראשון.

חברת התעופה הגדולה בארצות הברית מבחינת כמות נוסעים, הודיעה כי היא מצפה כי הרווח השנתי יעמוד בין ארבעה דולרים למניה לבין שישה דולרים. לפני כן עמדה הערכת הרווח של אמריקן איירליינס על בין 5.5 ל-7.5 דולר למניה.

החברה צופה עוד כי הוצאות הדלק במהלך השנה יעמדו על 650 מיליון דולר יותר מאשר התחזית הקודמת. זאת, בשל עליית מחירי הנפט בעולם. ההשבתה הכלל עולמית, של צי המטוסים החסכוני בדלק, לאחר שתי התרסקויות שבהן נהרגו מאות בני אדם פוגע בלוח ההמראות העמוס של החברה בתקופת האביב והקיץ.

אמריקן איירליינס הודיעה עוד כי על פי מדד מכירות הכרטיסים וכמות הנוסעים בטיסות יהיה גבוה באחוז עד שלושה אחוזים ברבעון השני. החברה ציינה כי הרווחים שלה עלו ל-185 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון הראשון שהסתיים בסוף החודש שעבר. זאת, לעומת רווחים של 159 מיליון, או 34 סנט למניה, בשנה שעברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE