פורד תפטר 7,000 עובדים, רבים מהם מנהלים בינוניים ובכירים
חברת הרכב #2 בארה"ב מקצצת 10% מכוח העבודה העולמי שלה, במטרה לחתוך בביורוקרטיה ולזרז קבלת החלטות. 2,500 מן המפוטרים הם עובדים אמריקאים. בניגוד ל-GM, פורד תיתן למפוטרים מספר ימים להיפרד

חברת פורד הודיעה היום (שני) כי תקצץ כ-10% מכוח העבודה העולמי שלה, שהם כ-7,000 עובדים, עד סוף אוגוסט - זאת כחלק ממהלך נרחב יותר של בנייה מחדש שיחסוך ליצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם כ-600 מיליון דולר בשנה.

פחות עובדים, יותר רווחים? מפעל פורד בדירבורן שבמישיגן (צילום: Automotive News)

מנכ"ל פורד, ג'ים האקט, אמר היום בהודעת אימייל לעובדים שהקיצוצים יכללו הן עובדים בחוזה שיקבלו הצעות לפיצוי על התרתו, והן פיטורים של עובדים שכירים. על פי דובר החברה, המהלך מקפיא גם את איושן של משרות פתוחות בחברה. כ-2,300 מן הנפגעים מועסקים בארה"ב.

"על מנת להצליח בתעשייה שלנו, ולמצב את פורד לנצח בעתיד המשתנה במהירות, אנחנו חייבים להפחית את הביורוקרטיה, להעצים מנהלים, לזרז את קבלת ההחלטות, להתמקד בעבודה רבת הערך ביותר ולקצץ בהוצאות", אמר בהודעת האימייל.

הקיצוצים באים על רקע מיצובו של הנשיא דונלד טראמפ את הגברת התעסוקה במגזר הרכב כמטרת מפתח של ממשלו. טראמפ מתח ביקורת חריפה על יצרני רכב, במיוחד ג'נרל מוטורס, על קיצוץ במשרות, אולם התמקד בעיקר בקיצוצים במשרות צווארון כחול במפעלים, ופחות בפיטורי מנהלים במטות החברות.

לו חשוב שיצרני המכוניות יעסיקו יותר אנשים. לחברות חשוב להתייעל (צילום: Shutterstock.com)

ההיערכות מחדש של פורד נמשכת באירופה, בסין, בדרום אמריקה ובשאר שווקי העולם והחברה, שמבוססת בדירבורן שבמישיגן מצפה להשלים את התהליך בשווקים אלה עד סוף חודש אוגוסט, לדברי האקט. לדבריו, הקיצוצים יבטלו קרוב ל-20% מתפקידי ההנהלה הבכירה, במהלך שנועד להפחית את הביורוקרטיה ולזרז את קבלת ההחלטות.

הודעות הפיטורין לעובדים האמריקאים יתחילו לצאת מחר (שלישי) ורובם יישלחו עד ה-24 בחודש (דהיינו סוף שבוע זה). האקט אמר כי למפוטרים יינתנו כמה ימים כדי להסדיר את ענייניהם בחברה ולהיפרד מעמיתיהם, תוך שהוא מדגיש את תדמיתה של פורד כחברה משפחתית, שהשליטה במניותיה עודנה נמצאת בידי משפחת המייסד. גישה זו עומדת בסתירה לפיטורים ב-GM מוקדם יותר השנה, אז נדרשו העובדים, על פי הנוהל התאגידי הרווח, הלא-נעים במידה עמוקה והלא-הכרחי כמסתבר, לעזוב את תחומי המפעל או הבניין בו עבדו באופן מיידי בליווי מאבטחים.

YOU MIGHT ALSO LIKE