סמים במשרד, אלכוהול בפגישות: עלייתו ונפילתו של איל הביטקוין היהודי הצעיר
צ'רלי שרם הפעיל את אחת מסוכנות הביטקוין הראשונות, וסייע לאחים וינקלבוס להיות המיליארדרים הראשונים בזכות המטבע הוירטואלי - אך הוא לא נזהר מספיק, ונפל

כאשר האחים וינקלבוס המפורסמים, שתבעו את מארק צוקרברג על הזכויות של פייסבוק, באו בשנת 2012 לפגישה בנוגע לביטקוין, הם ציפו לראות מולם משקיע מקצועי בתחום מטבעות הקריפטו. במקום זה, הם ראו צעיר יהודי דתי בן 22, שחי במרתף בבית הוריו בברוקלין.

צ'רלי שרם (צילום: ויקיפדיה)

הצעיר, צ'רלי שרם, הקים את BitInstant, מראשוני הפירמות שעסקו ברכישת ביטקוין עבור לקוחות. שרם אהב לבלות - ולא היתה לו בעיה שזה ישפיע על העבודה שלו. כל מדף במשרד שלו במרכז העיר היה מלא באביזרי עישון קנביס והוא אפילו החזיק שלושה באנגים על השולחן.

כנראה שהאחים וינקלבוס אהבו את הדמות, והשקיעו לא פחות מ-800 אלף דולר תמורת 22 אחוזים מהחברה. מהר מאוד השניים הפכו לרוכשי הביטקוין הגדולים בעולם, סייעו להעלאת המחיר שלו והפכו למיליארדרים הראשונים בעולם הביטקוין, בשנת 2017. ביום שבו השלושה נפגשו, שוויו של הביטקוין עמד על 7.43 דולר בלבד.

בינתיים, שרם הלך והתפרסם בעולם העסקים, והפך לאחר הבעלים של מועדון EVR שקם במרכז ניו יורק, שם הוא היה מבלה כל לילה. המיליונר הצעיר הצליח סוף סוף לעזוב את הבית של ההורים שלו ועבר לגור מעל המועדון. על פי ספר שפורסם בשבוע שעבר, הוא התחיל לצאת עם קורטני וורנר, שהיתה גבוהה ממנו בראש, ו"הרבה מעבר לליגה שלו".

בדייט הראשון שלהם, הוא שתה שוטים של בקרדי והשליך את הכוסות עליה. למרות זאת היא נשארה ולא ברחה מהמקום, ואז צ'רלי ידע שזו האחת.

שרם לא פעל לפי החוקים - ונפל (צילום: Shutterstock)

עם זאת, האלכוהול והבילויים התחילו להשפיע על החיים המקצועיים שלו. באחת הפגישות עם משקיעים אפשריים, שרם הופיע שיכור כלוט, מסריח מאלכוהול ועם שלושה כפתורים פתוחים בחולצה שלו. לאחר הפגישה הזאת, האחים וינקלבוס אמרו לו שכנראה הוא לא מתאים לתפקיד המנכ"ל. "אתם לא יכולים להיות כאלה חליפות כל הזמן", ענה להם שרם.

במקביל לניהול החברה, שרם היה גם אחראי על הכספים - והדבר היה לעכרו, משום שהוא לא הבין הרבה בחוקי הפיננסים בארצות הברית. למעשה, למרות המגבלה על עסקאות בגובה של אלף דולר ביום, שרם הסכים שאחד הלקוחות שלו ישקיע 4,000 דולר. הלקוח הזה הפך לאחד הגדולים והשקיע בסופו של דבר קרוב למיליון דולר.

בינואר 2014, שרם שב מפגישות בחו"ל, והוא נעצר על ידי 15 סוכנים של רשויות פדרליות שונות. הוא הואשם בקשירת קשר להלבנת כספים, אי דיווח על פעילות חשודה, והעברת כספים בלי אישור. למעשה, אותו לקוח גדול הלבין כספי מסים באמצעות רכישת ביטקוין - ושרם עלול היה למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח למשך 25 שנה.

הוא שוחרר בערבות רק בתנאי שיש לו מקום יציב להיות בו - וחזר למרתף הוריו. בשנת 2015 הוא חתם על הסדר טיעון ונידון לשנתיים מאסר. הוא שוחרר לאחר שנה, אז נשא את וורנר לאישה והשניים עברו לפלורידה.

בחודש נובמבר האחרון תבעו האחים וינקלבוס את שרם בטענה שהוא לא החזיר להם 5,000 ביטקוין שרכשו אצלו. שרם מכחיש את ההאשמות, והאחים נאלצו לשלם לו לא פחות מ-45 אלף דולר על הוצאות משפט, ושני הצדדים הגיעו להסכם פשרה סודי.

YOU MIGHT ALSO LIKE