אריק גארסטי בירושלים: "תומך בהמצאות השגרירות כאן"
למרות תמיכתו מתח ראש עיריית לוס אנג'לס, יהודי ודמוקרט, ביקורת על האופן בו התקבלה ההחלטה להעביר את השגירות מתל אביב. גארסטי לא חסך ביקורת גם מעמיתיו למפלגה וציין כי טרם בחר במי לתמוך בפריימריז לקראת בחירות 2020

ראש עיריית לוס אנג'לס אריק גארסטי ביקר השבוע בישראל כחלק ממשלחת ראשי ערים משתי המפלגות. במהלך ביקורם בארץ התראיין גארסטי ללוס אנג'לס טיימס והתייחס, בין היתר, להעברת השגרירות האמריקאית לבירה, מהלך שנוי במחלוקת של הנשיא דונלד טראמפ. השבוע ציינה השגרירות שנה למיקומה החדש.

"ישראל לא יכולה להיות המדינה היחידה בעולם שלא יכולה לקבוע היכן בירתה תהיה". גארסטי (צילום: Shutterstock)

לדברי גארסטי, "כאמריקאי, כיהודי, צר לי שישראל הפכה בידיהם של כמה מנהיגים לסוגיה יותר ויותר מפלגתית. אני תומך בהמצאות השגרירות כאן. ישראל לא יכולה להיות המדינה היחידה בעולם שלא יכולה לקבוע היכן בירתה תהיה, אבל בדרך כלל יש תהליך לדברים האלה ולא רק מה שנראה כמו מהלך חד צדדי, מפלגתי, שהוחלט בחופזה". גארסטי רמז בדבריו להחלטתו של טראמפ להעביר את השגרירות, שהתקבלה על ידו ועל ידו בלבד.

בנוגע ליחסי ארצות הברית וישראל אמר גארסטי כי "הפיכת מערכת היחסים הזו לסוגיה מפלגתית, על ידי כמה אנשים שהחליטו שזה משרת אותם מבחינה פוליטית בטווח הקצר, לא עולה בקנה אחד עם בניית מערכת יחסים עמוקה ואורכה בין אמריקאים וישראלים, בזמן שלרבים מאיתנו יהיו קשרים לישראל במשך כל החיים".

קשרים לישראל במשך כל החיים. רחבת הכותל המערבי בירושלים (צילום: Shutterstock)

גארסטי, דמוקרט פעיל, לא הסתיר את ביקורתו גם מעמיתיו למפלגה, בעקר אלה שמחזיקים בעמדות קיצוניות יחסית בנוגע לישראל: "אנחנו נמצאים כרגע בשלב שבו הדיון נראה כמו קריקטורה, הוא מוגדר על ידי מי מקבל הכי הרבה קליק בייטים וכששניים או שלושה אנשים הם פתאום 99% מהדיון, כאילו הם הדוברים היחידים של המפלגה.... יש עדיין קונצנזוס גדול בקונגרס, תמיכה רחבה".

"ללא ספק, עלינו ללכת מעבר לגבולות השיח הישנים, ולהתמודד עם אתגרים חדשים. אבל המפלגה הדמוקרטית לא מתפוררת פתאום בגלל שכמה אנשים צעירים יחסית לא יודעים מספיק על ישראל או עשויים לשאול שאלות על זכויות אדם או סוגיות גזע... ישראלים יהודים אמריקאיים צריכים לבלות יותר זמן ביחד. אנחנו צריכים להמשיך להבטיח שזה לא יהיה סיפור של שני ראשי מדינות, אלא של שתי אומות".

"צריכים להמשיך להבטיח שזה לא יהיה סיפור של שני ראשי מדינות". בנימין נתניהו וטראמפ (צילום: לע"מ)

גארסטי הוסיף שטרם החליט במי לתמוך במירוץ הדמוקרטי למועמדות לנשיאות בבחירות 2020, למרות שהוא מיודד – מסיבות ברורות – עם המתמודדת החזקה קמאלה האריס, המכהנת כיום כסנאטורית מטעם קליפורניה, וחבר קרוב גם של המתמודד קורי בוקר מניו ג'רזי. גארסטי אמר כי יקבל החלטה בנושא אחרי שימע מהמתמודדים על עמדותיהם בנושא איכות הסביבה, חסרי בית, תשתית והגירה: "אני מייצג ארבעה מיליון אנשים, ואני רוצה לשאול בשמם כל אחד מהמועמדים מה הם מתכוונים לעשות עבור לוס אנג'לס".

YOU MIGHT ALSO LIKE