מייסי'ז מזהירה: צרכנים יחלו לסבול מהשלכות מלחמת המסחר עם סין
לקראת סיבוב אפשרי נוסף של הטלת מכסי ייבוא על מוצרים מסין, שיכלול צעצועים, בגדים, כלי בית ועוד טובין בשווי כולל של 300 מיליארד דולר, מנכ"ל רשת חנויות הכלבו מעריך כי לא ניתן יהיה להמנע מגלגול ההתייקרויות ללקוחות

רשת חנויות הכלבו מייסי'ז מזהירה כי לקוחותיה עלולים לחוות בקרוב את השלכות מלחמת המסחר עם סין.

לא יהיה מנוס מהעלאות מחירים. מייסי'ז (צילום: Shutterstock)

כמו רוב החנויות והקמעונאים שמשווקים מוצרים ישירות לצרכנים, מייסי'ז לא ממש סבלה עד עתה מהטלות המכסים ההדדיות של ארצות הברית וסין, שהתמקדו בעיקר במוצרים תעשייתיים וחקלאיים. אולם העלאת מכסי הייבוא על רהיטים מסין ל-25% בשבוע שעבר, ותכנית הממשל להחיל מס ייבוא דומה על כל הטובין המיובאים משם – כולל צעצועים, בגדים, נעליים, כלי בית ועוד – תורגשנה היטב על מדפי הרשת, שסניף הדגל שלה ברחוב 34 במנהטן הוא חנות הכלבו הגדולה ביותר בעולם.

תכנית המכסים החדשה עשויה לחול על מוצרים בשווי כולל של 300 מיליארד דולר, בנוסף למכסים שכבר הוטלו על מוצרים וסחורות בשווי 250 מיליארד דולר.

מנכ"ל מייסי'ז ג'ף גנט אמר היום (רביעי) בשיחה עם משקיעים כי ההכבדה במחירי הרהיטים עשויה להשפיע על עסקי הרשת, אם כי זה עדיין יכול להיות גמיש. עם זאת, לדבריו, החלת סיבוב נוסף של הטלת מכסי ייבוא מסין – רביעית במספר – תגרום לעליית מחירים של מוצרי החנות ושל מותגים שונים שמשווקים ברחבי ארצות הברית.

"כשמסתכלים על כל קטגוריות המוצרים והמותגים שכלולים בה [בתכנית התעריפים החדשה], קשה לעשות את החשבון בצורה שלא תגרום להשפעה על הצרכנים", אמר גנט.

קשה לעשות את החשבון. מנכ"ל מייסי'ז ג'ף גנט (צילום: Getty)

המתיחות המסלימה במלחמת הסחר עם סין מטילה צל על תוצאות הרבעון הראשון של מייסי'ז, שלפחות בינתיים ריסקו – לטובה – את הציפיות בוול סטריט. הרשת הציגה רבעון שישי ברציפות של עלייה במכירות, בעיקר על רקע השקעה מסיבית במכירות מקוונות. האפיק שהציג את הצמיחה המשמעותית ביותר הוא הרכישות במובייל: הרשת דיווחה כי ב-2018 רשמה מכירות בשווי יותר ממיליארד דולר רק מהאפליקציה שלה.

אף שהכלכלה עדיין חזקה, נשאלת השאלה כמה עליות מחירים יוכלו הצרכנים לספוג בעקבות הטלת המכסים. לדברי גנט בשיחה היום, מייסי'ז בוחנת אפשרות להעביר חלק מייצור מוצריה מסין למקומות אחרים, והיא עובדת עם שותפותיה העסקיות למציאת פתרון.

YOU MIGHT ALSO LIKE