מכונה במקום 24 עובדים: אמזון מתכננת להרחיב את האוטומציה במחסנים כדי לחסוך בכוח אדם
החברה שוקלת להציב מכונות אריזה אוטומטיות במחסנים רבים ברחבי הארץ, ובכך לגרום לאובדן רב של משרות מאויישות. המהלך עשוי לגרום לה לאבד את אהדת הציבור

חברת אמזון מתחילה לעשות שימוש במכונות לאריזת הזמנות, וכך היא צפויה להחליף אלפים מעובדיה. החברה החלה לעשות שימוש בטכנולוגיה הזאת במספר קטן של מחסנים בשנים האחרונות. כך מסרו כמה עובדים שעסקו בפרויקט הזה לסוכנות הידיעות רויטרס.

החברה מעוניינת להחליף את העובדים במכונות. אמזון (צילום: Shutterstock)

המכונות החדשות סורקת את המוצרים השונים ואורזת אותם בתוך שניות בקופסאות מותאמות במיוחד לכל מוצר. כעת, החברה שוקלת להציב מכונות נוספות כאלה בעוד עשרות מחסנים. כל מכונה כזו צפויה להחליף 24 עובדים, במפעלים שמעסיקים בממוצע אלפיים עובדים כל אחד.

המשמעות הראשונית של הצבת המכונות הנוספות היא אובדן תעסוקה של לפחות 1,300 עובדים ברחבי 55 מרכזי חלוקה של אמזון ברחבי ארצות הברית. החברה צופה כי המכונות יחזירו את העלות שלן בתוך שנתיים. מדובר במיליון דולר למכונה, בתוספת הוצאות תפעוליות.

התכנית חושפת בין השאר כיצד אמזון פועלת כדי לצמצם את כוח האדם ולהגביר את שורת הרווח על ידי אוטומציה של רוב הפעולות שנעשות במחסנים שלה. השינויים עדיין לא סופיים בגלל שהתאמת הטכנולוגיה עשויה לקחת זמן רב.

אמזון מפורסמת בשאיפה שלה לאוטומציה רבה ככל האפשר - בין אם תמחור המוצרים או העברתם למחסנים. עם זאת, החברה נמצאת במצב בעייתי מכיוון שהיא מעוניינת להפחית את כמות העובדים, דבר שעלול לגרום לה לאבד את הסובסידיות שלה ואת אהדת הציבור.

YOU MIGHT ALSO LIKE