טראמפ העלה את מכסי המגן על סחורה מסין, הדיונים בין הצדדים נמשכים
הנשיא טראמפ עמד באיומים שלו והעלה את המכסים בטענה כי סין הפרה התחייבויות קודמות. הבורסה נצבעה אדום בשל חשש המשקיעים מהסלמה. הפגישות בין הצדדים בוושינגטון נכנסו ליומן השני

ארצות הברית הסלימה היום (שישי) את מלחמת הסחר מול סין והעלתה את מכסי המגן על סחורה סינית בשווי של מאתיים מיליארד דולר, זאת כשברקע מתנהלים דיונים בין בייג'ינג לוושינגטון בנושא.

הפתיע את כולם. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

בסדרת ציוצים שפרסם הנשיא דונלד טראמפ הבוקר, הגן הנשיא על ההחלטה שלו להעלות את מכסי המגן והוסיף כי אין שום צורך להגיע להסכם בחיפזון. לדבריו, מכסי המגן רק יסייעו לכלכלה האמריקנית מאשר הסכם רעוע.

בינתיים, למרות שסין איימה שתגיב לצעד החד-צדדי, הדיונים בין שני הצדדים נמשכים בוושינגטון ביומם השני, ומותירים באוויר את התקווה להסכם חדש שיסיר את האיום על הכלכלה העולמית.

טראמפ, שאימץ את מדיניות העלאת מכסי המגן כחלק מאג'נדת "אמריקה קודם", פרסם את ההוראה להעלות את מכסי המגן, ואמר כי סין "הפרה את ההסכם" בכך שהיא התכחשה, כך לדבריו, להתחייבויות קודמות שקיבלה על עצמה במהלך הדיונים הקודמים.

אתמול המשיכה הבורסה בניו יורק בגל הנפילות שלה בשל רתיעת המשקיעים מיחסי הסחר בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם.

מדד הדאו ג'ונס נפל ב-367 נקודות, שהם 1.41%, לרמה של 25,600 נקודות. מדד הסטנדרד אנד פור איבד 31 נקודות, או 1.08% לרמה של 2,848. מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק נפל ב-94 נקודות, שהם 1.18% מכלל ערכו, לרמה של 7,849. כריס קוק, נשיא ומנכ"ל ביקון קפיטל מנג'מנט אמר אתמול כי "השווקים מתחננים לחדשות טובות, כל ניצוץ לכך שהמצב לא מתפוצץ".

הבורסה בניו יורק (צילום: Shutterstock)

חששות המשקיעים מפני הסלמה במתיחויות הסחר הוצתו מחדש בתחילת השבוע לאחר שהנשיא צייץ כי יגדיל את שיעור מכסי המגן על מוצרים סיניים בסך 200 מיליארד דולר מ-10% ל-25%. בציוץ נוסף איים הנשיא להטיל מכס של 25% גם על מוצרים נוספים בסך 325 מיליארד דולר.

בעצרת תמיכה שהתקיימה בפלורידה ביום רביעי טען טראמפ כי סין "הפרה את העסקה" בשיחות. "אתם רואים את מכסי המגן שאנחנו עושים?" אמר טראמפ לקהלו. "כי הם הפרו את העסקה... הם הפרו את העסקה. אז הם מגיעים בטיסה. סגן ראש הממשלה מגיע מחר, אבל הם הפרו את העסקה. הם לא יכולים לעשות את זה. אז הם ישלמו".

משרד המסחר של סין הדגישה אתמול בהודעה לפיה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם תנקוט ב"צעדי נגד הכרחיים" אם יופעלו מכסי המגן המוגדלים בהם איים טראמפ החל מחצות. דוברת המשרד גאו פנג אמרה בהודעה מאוחרת יותר כי לסין "הנחישות והיכולת להגן על האינטרסים שלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE