בלוס אנג'לס, בניו יורק ובערים נוספות: נהגי אובר וליפט שבתו במחאה על המשכורות הנמוכות
הנהגים מוחים על כך שבזמן שהחברות מכניסות מיליארדי דולרים ממשקיעים שונים, ההכנסה של הנהגים עצמם בירידה. "כל הנהגים ראויים לתשלום הוגן"

נהגים שעובדים עם אפליקציות הנסיעות השיתופיות אובר וליפט מתכננים לכבות את האפליקציות במחאה על הירידה ברווחיות, לטענתם, בזמן ששתי החברות גייסו מיליארדי דולרים מהמשקיעים. מארגני המחאה הפגינו אתמול (רביעי) בעשר ערים מרכזיות ברחבי המדינה ובהן לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, ניו יורק, וושינגטון ושיקגו.

בפעם הקודמת שהנהגים שבתו, הנוסעים לא נפגעו מאוד (צילום: Shutterstock)

שביתת הנהגים תוכננה כך שהיא תהיה לפני ההנפקה הראשונית של אובר שצפויה להיערך ביום שישי. החברה מקווה לקבל תשעה מיליארד דולר ממשקיעים, והשווי שלה צפוי להגיע ל-91.5 מיליארד דולר.

זו אינה הפעם הראשונה שבה נהגים שעובדים עם חברות הטכנולוגיה האלה יוצאים במחאה נגדן. נהגי ליפט פתחו בשביתת מחאה בכמה ערים לפני ההנפקה הראשונית בבורסה של החברה, אך ההפרעה לנוסעים הייתה מינימלית. הפעם יותר נהגים ביותר ערים ישתתפו במחאות.

"הנהגים בונים את החברות האלה ששוות מיליארדי דולרים, וזה לא הגיוני שרבים מהם ממשיכים לקבל משכורות רעב בזמן שהמשקיעים מעמק הסיליקון הופכים לעשירים יותר בזכות זה", אמר ברנדן סקסטון, מנהל גילדת הנהגים העצמאיים, "כל הנהגים ראויים לתשלום הוגן".

הנהגים מתכננים להשבית את שירותי ההסעות בשעות העומס של הבוקר, החל מהשעה 7 ועד 9, בעוד שהנהגים בלוס אנג'לס מתכננים לשבות במשך 24 שעות.

YOU MIGHT ALSO LIKE