מיום שלישי: סן פרנסיסקו צפויה לחייב חנויות לקבל תשלום גם במזומן
העיר צפויה להצטרף לפילדלפיה ולניו ג'רזי בחקיקה שנועדה למנוע הפליה כלפי אוכלוסיות חלשות שלא יכולות להחזיק בכרטיסי אשראי או בחשבונות בנק

סן פרנסיסקו צפויה לחייב היום (שלישי) בעלי חנויות לקבל תשלום במזומן, ולא רק בכרטיסי אשראי. בכך תצטרף העיר לפילדלפיה ולניו ג'רזי, שכבר אוסרות על חנויות לסרב לקבל תשלום במזומן. לדברי תומכים בהצעת החוק הזו, חנויות שסרבות לקבל תשלום במזומן מפלות בעלי הכנסה נמוכה שלא יכולים להוציא כרטיסי אשראי.

החנויות יהיו חייבות לקבל תשלום במזומן (צילום: Shutterstock)

הצעת החוק תעלה היום להצבעה, והיא ככל הנראה תעבור בגלל שכל 11 חברי המועצה מופיעים כעורכי החוק או כתומכים בו.

"פשוט הרגשתי שזה לא הוגן שמישהו רוצה לקנות כריך בחנות, ויש לו את הכסף לזה, אבל ידחו אותו", אמרה חברת המועצה ואלי בראון שהגישה את ההצעה, "אסור לשכוח גם את אוכלוסיית דיירי הרחוב. אין להם חשבונות בנק".

במובנים רבים, מדובר בהצעת חוק שיהיה קל לחברי המועצה להעביר, משום שהם מנסים להפוך את החיים לשווים יותר בעיר עם פערי שכר עצומים. עובדי הייטק שבאים בהמוניהם לעיר כדי לעבוד בפייסבוק, בגוגל, באובר ובעוד חברות גדולות מעדיפים בדרך כלל לשלם בכרטיסי פלסטיק או באמצעות הטלפון, אך בעלי ההכנסות הנמוכות, ו-4,000 דיירי הרחוב שבעיר, לא יכולים להתנהל בצורה הזאת.

על פי התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות, ל-17 אחוזים ממשקי הבית במשפחות שחורות ול-15 אחוזים במשפחות ממוצא לטיני אין חשבונות בנק.

YOU MIGHT ALSO LIKE