90 אלף דולר בממוצע, ליותר מ-1.6 מיליון עסקים: הציבור הגדול מרוויח המון מאמזון
היא אמנם נתפסת כגורם להרס הרשתות הוותיקות, אך לענקית הטכנולוגיה יש גם השפעה טובה על העסקים הקטנים שפותחים בה חנויות. גם חברות השליחויות עושות רווח יפה

בזמן שרבים מאשימים אותה בחורבן החנויות ברחבי הארץ, מסתבר שאמזון מסייעת למיליוני עסקים קטנים לשגשג בעידן הדיגיטלי. ענקית הטכנולוגיה פרסמה היום (שלישי) את הדוח השנתי שבוחן את ההשפעה שלה על עסקים קטנים. על פי הדוח, החברה סייע ליותר מ-1.6 מיליון עסקים קטנים ובינוניים ברחבי המדינה להרוויח יותר מ-160 מיליארד דולר בשנה שעברה. לדברי החברה, מדובר על ממוצע של תשעים אלף דולר בשנה לכל בית עסק - רק על בסיס המכירות באמזון.

גם סופרים רבים נהנים מהיתרונות במכירה דרך אמזון (צילום: Shutterstock)

בעלי עסקים קטנים, כמו גם סופרים, יכולים להרחיב את הפעילות העסקית שלהם על ידי מכירה ברשות בחנויות אמזון, פרסום ספרים באמצעות החברה ושימוש בכלים העסקיים שענקית הטכנולוגיה מציעה להם.

מהנדסים שמפתחים מוצרים שפועלים עם אלקסה יכולים להרוויח על ידי פרסום הפיתוחים שלהם בשוק הדיגיטלי הגדול בארצות הברית. החברה אף ציינה כי 90 אחוזים מהמוצרים האלה מיוצרים על ידי גורמים מחוץ לחברה.

"בזמן שאנחנו מסייעים להם להגדיל את העסקים שלהם, אנחנו משקיעים רבות במערכת השילוח שלנו, במרכזי המידע, במחקרי AI וברובוטיקה", אמר ג'ף ווילק, מנהל המחלקה העולמית באמזון. הוא הוסיף כי החברה "מקבלת השראה מהיצירתיות שגורמת ליזמים לרעוד", כך שהיא חייבת להשקיע עשרות מיליארדים כדי לסייע להם להצליח.

בדוח מציינת החברה כי היא פועלת במטרה לקדם את המשלוח תוך יום לחברי שירות Prime ולאפשר משלוח לכל מקום. במקביל, אמזון עשויה לנסות ולדחות את Spotify ופנדורה בעולם המוזיקה המקוונת.

החברה מקדמת את שירות המשלוחים בתוך יום (צילום: Shutterstock)

מספר החברות שמוכרות מוצרים בחנויות אמזון הולך וגדל, ובשנה שעברה מספר הימים שבהם נעשו מכירות בשווי של יותר ממיליון דולר עלה בעשרים אחוזים לעומת השנה הקודמת. כך לדברי החברה.

בממוצע, העסקים הקטנים מכרו 4,000 מוצרים בדקה בחנויות אמזון, והיא, מצדה, הלוותה יותר ממיליארד דולר כדי לסייע למוכרים להרחיב את עסקיהם. התחומים הנמכרים ביותר הם בריאות, טיפוח אישי, בית ויופי.

90 אחוזים מהמוצרים שפועלים עם אלכסה לא מיוצרים על ידי אמזון (צילום: Shutterstock)

בשנת 2018, סופרים הרוויחו יותר מ-260 מיליון דולר מהספרים הדיגיטליים של אמזון, קינדל. החברה, שמקום מושבה בסיאטל, אמרה כי אלפי סופרים עצמאיים הרוויחו יותר מחמישים אלף דולר בשנה שעברה, ויותר מאלף הרוויחו יותר ממאה אלף דולר בתמלוגים.

מאז שנת 2007, כאשר הוצאת הספרים הדיגיטליים של אמזון פרצה לאוויר העולם, מאות אלפי סופרים מרחבי העולם מוציאים לאור את כתביהם באמצעות השירות. החברה הוסיפה כי הסופרים מקבלים 70 אחוזים על כל מכירה.

עוד ציינה החברה את רווחיהם של חברות השילוח. על פי אמזון, בעלי עסקים קטנים הרוויחו עד 300 אלף דולר בשנה שעברה באמצעות הפעלת צי של עד 40 רכבים. עם זאת, הדוח לא חשף כמה קבלני משלוחים מרוויחים בממוצע.

YOU MIGHT ALSO LIKE