משבר מטוסי בואינג: זה הסכום שאמריקן איירליינס צפויה להפסיד השנה בעקבות ההשבתה
חברת התעופה הגדולה במדינה פרסמה תחזית רווח חדשה, נמוכה מהקודמת. סיבה נוספת לירידה ברווחים היא העלייה במחירי הנפט. המטוסים המקורקעים חסכוניים יותר

חברת התעופה אמריקה איירליינס חתכה היום (שישי) את תחזית הרווח לשנת 2019, ודיווחה כי היא צופה הפסד של 350 מיליון דולר בשל השבתת צי מטוסי בואינג 737 מקס, ובעקבות ביטול של 1,200 טיסות ברבעון הראשון.

צפויה להפסיד מאות מיליוני דולרים בגלל קרקוע המטוסים. אמריקן איירליינס (צילום: Shutterstock)

מניות החברה, שמחזיקה בצי מטוסי הבואינג המושבתים השני בגודלו בארצות הברית, צנחו בקרוב לארבעה אחוזים בשעות שלפני פתיחת המסחר. חברת התעופה הגדולה בארצות הברית מבחינת כמות נוסעים, הודיעה כי היא מצפה כי הרווח השנתי יעמוד בין ארבעה דולרים למניה לבין שישה דולרים. לפני כן עמדה הערכת הרווח של אמריקן איירליינס על בין 5.5 ל-7.5 דולר למניה.

החברה צופה עוד כי הוצאות הדלק במהלך השנה יעמדו על 650 מיליון דולר יותר מאשר התחזית הקודמת. זאת, בשל עליית מחירי הנפט בעולם. ההשבתה הכלל עולמית, של צי המטוסים החסכוני בדלק, לאחר שתי התרסקויות שבהן נהרגו מאות בני אדם פוגע בלוח ההמראות העמוס של החברה בתקופת האביב והקיץ.

אמריקן איירליינס הודיעה עוד כי על פי מדד מכירות הכרטיסים וכמות הנוסעים בטיסות יהיה גבוה באחוז עד שלושה אחוזים ברבעון השני. החברה ציינה כי הרווחים שלה עלו ל-185 מיליון דולר, או 41 סנט למניה, ברבעון הראשון שהסתיים בסוף החודש שעבר. זאת, לעומת רווחים של 159 מיליון, או 34 סנט למניה, בשנה שעברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE