בעקבות קרקוע מטוסי ה-737MAX: בואינג חזרה בה מהתחזית הכלכלית של 2019
יצרנית המטוסים החליטה לחזור בה מהתחזיות הכלכליות של השנה הנוכחית, אך במקביל היא סירבה לספק נתונים חלופים בשל "אי-ודאות גדולה הקיימת כיום". לעומת זאת, נתוני הרבעון הראשון דווקא עמדו בתחזיות של המשקיעים, למעט פער קטן בפדיון החברה

יצרנית המטוסים האמריקאית, בואינג, הודיעה מוקדם יותר היום (רביעי) כי בכוונתה לחזור בה מהתחזית הפיננסית שהגישה לבעלי המניות בתחילת השנה, וזאת על רקע קרקוע צי מטוסי הבואינג 737MAX והפסקת מסירת מטוסים חדשים מדגם זה בעקבות שתי תאונות קטלניות שאירעו בחודשים האחרונים.

מפעלי בואינג (צילום: Getty Images)

לדברי החברה, "הנתונים שפורסמו בתחילת השנה אינם משקפים את המציאות שהשתנתה בעקבות אירוע ה737MAX". ולמרות שהחברה טענה שהנתונים הושפעו, היא סירבה לספק תחזית חדשה כלשהי וטענה ש"הדבר ייעשה במועד מאוחר יותר מכיוון שכרגע יש אי-ודאות גדולה".

במקביל להודעת הדחייה, בואינג פרסמה את הנתוני הרבעון הראשון של השנה - נתונים פיננסים שלא הושפעו מהקרקוע שהתרחש בסוף חודש מרץ. הנתונים עמדו בציפוית של וול סטריט (מלבד פדיון החברה שעמד על 22.92 מיליארד דולר לעומת 22.98 לפי התחזית), דבר שהוביל לעלייה קלה (1.1%) במניית החברה.

עשרות מטוסי 737MAX שנמצאים בשלבי בנייה שונים מושבתים במפעלי בואינג (צילום: רויטרס)

"ברחבי החברה מתמקדים כעת בפן הבטיחותי ובהשבת ה-737MAX לשחקים. זהו זמן מאתגר מאוד בעבור החברה והלקוחות שלנו", אמר מנכ"ל בואינג, דניס מולנברג, בפני המשקיעים.

YOU MIGHT ALSO LIKE