נכדתו של מייסד דיסני במתקפה על המנכ"ל: "השכר שלו פשוט מטורף"
בוב איגר שלשל לכיסו סכום של כ-66 מיליון דולר אשתקד, בעיקר בזכות המיזוג המוצלח של דיסני עם "21st Century Fox". כעת טוענת אביגייל, שסבא שלה הקים את החברה ביחד עם אחיו, וולט, שהשכר של המנכ"ל מוגזם: "יכול היה לממן העלאה של 15% לכל העובדים, ועדיין לקבל 10 מיליון דולר"

מנכ"ל דיסני, בוב איגר, הרוויח במהלך שנה שעברה 66 מיליון דולר, דבר שהוגדר כ"מטורף" ע"י נכדתו של אחד ממייסדי החברה המיתולוגית.

"יחס שכר מטורף": אביגייל דיסני על רקע הכניסה לפארק השעשועים בפלורידה (צילום: Shutterstock/רויטרס)

אביגייל דיסני היא הנכדה של רוי, שהקים את דיסני ביחד עם אחיו וולט, ואתמול (ראשון) היא פתחה במתקפה חריגה כנגד המנכ"ל: "אין שום דרך אובייקטיבית להביט על יחס שכר של 1 לאלף כמשהו חוץ מטירוף", היא צייצה.

שכרו של איגר, 66 מיליון דולר, הינו פי 1,424 מהשכר החציוני של עובדי דיסני, שעמד בשנה שעברה על 46,127 דולר. חשוב להבהיר שלא בכל שנה הוא מקבל שכר כזה, ומדובר בבונוסים שקיבל בעקבות השלמת המיזוג עם חברת "21st Century Fox". עם זאת, הוא עדיין מקבל שכר גבוה בהרבה משאר חבריו לחברה, ובמהלך 2019 הוא צפוי לשלשל כ-35 מיליון דולר לכיסו.

 

מנכ"ל דיסני, בוב איגר. שלשל לכיסו 66 מיליון דולר אשתקד (צילום: Getty Images)

 

"כשהוא קיבל את הסכום הענק אשתקד, עשיתי חישובים והגעתי למסקנה שהוא יכול היה לממן מכיסו העלאה של 15% לכל העובדים, והוא עדיין היה מסיים את השנה עם 10 מיליון דולר בכיס", אמרה אביגייל דיסני בשבוע שעבר. "פערי שכר אלה משפיעים לרעה על החברה כולה", היא אמרה.

החברה ניסתה להגן על עצמה במעט והזכירה שבתחילת השנה עובדים רבים קיבלו העלאה במסגרת ההחלטה לשלם 15 דולר לשעה כשכר מינימום. 

YOU MIGHT ALSO LIKE