אובר הכריזה באופן רשמי על כוונתה להפוך לציבורית
החברה, שהפכה לשם נרדף לשירות הנסיעות השירותיות, תבצע הנפקה ראשונה לציבור כחודש לאחר שהמתחרה הגדולה שלה, ליפט, פעלה באופן דומה. כהכנה, החברה חשפה חלק מנתוניה הכלכליים, לרבות הפסד של 1.8 מיליארד דולר במהלך השנה הקודמת - סכום חסר תקדים לחברה המבקשת לבצע IPO

חברת הנסיעות השיתופיות, אובר, הכריזה מוקדם יותר היום (חמישי) על כוונתה להפוך לציבורית ולבצע הנפקה ראשונה לציבור (IPO), וזאת לאחר כשנתיים של ציפייה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כזכור, המתחרה הגדולה של אובר, ליפט, הכריזה על צעד דומה בתחילת חודש מרץ. רבים ציפו שאובר תכריז על ההנפקה כבר אז במטרה "לגנוב" את תשומת הלב, אך לבסוף ראשיה החליטו לבצע את ההכרזה מוקדם יותר היום.

אובר דיווחה על פדיון של 11.27 מיליארד דולר במהלך שנת 2018. הנתון הכי מעניין שפרסמה הוא כמות המשתמשים הפעילים בחודש. החברה מכנה את נתון זה כ-MAPC, או Monthly Active Platform Consumers, שהוא "מספר המשתמשים הייחודים שמסיימים נסיעה שיתופית או מבצעים הזמנה ב'אובר איטס' לפחות פעם אחת בחודש".

במהלך הרבעון הרביעי והאחרון של אשתקד, נתון זה עמד על 91 מיליון משתמשים. לדברי החברה, מדובר בעלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2017. עוד דיווחה החברה כי במהלך הרבעון הרביעי של 2018 התבצעו 1.49 מיליארד נסיעות, וזאת לעומת 1.09 מיליארד ברבעון המקביל ב-2017. 

למרבה ההפתעה, החברה סיימה את השנה שעברה בהפסד של 1.8 מיליארד דולר, סכום חסר תקדים בעבור חברה שעומדת להיסחר בבורסה.

YOU MIGHT ALSO LIKE