אם הדרקונים הבלתי נשרפת: "זה הדבר שהציל אותי מלשקול את מותי"
לאחר ששרדה שני אירועים של מפרצת במוח, משתפת אמיליה קלאק, בתקופה הקשה שחוותה במהלך הצילומים לסדרת הפנטזיה בכיכובה

כוכבת "משחקי הכס", אמיליה קלארק, חשפה לאחרונה, כי הצליחה לשרוד אירוע של מפרצת במוח, בזמן שהצטלמה לעונה הראשונה של סדרת הפנטזיה, בה היא מגלמת את דאינריס טרגריאן. השחקנית סיפרה על החוויה בעיצומו של מהלך קידום העונה השמינית והאחרונה של הסדרה, שאמורה להגיע למסכים שלנו בתחילת השבוע הבא.



קלארק שיתפה בתמונות של עצמה בתהליך ההתאוששות מן המחלה וסיפרה, כי סבלה משני אירועי מפרצת במוח, כשהיתה בת 24, עם סיום הצילומים לעונה הראשונה של הסדרה. קלארק הוסיפה שאירוע המפרצת השני דרש מאבק קשה יותר. היא תיארה את החוויה ואמרה הרגשתי כאילו "רצועה אלסטית מתהדקת סביב המוח שלי... ברמה מסוימת ידעת מה קורה: המוח שלי נפגע".

כשהגיעה לבית החולים, נאמר לה שמדובר בדימום במוח, אשר לעתים קרובות עלול לגרום למוות או לנזק מוחי קבוע. לאחר ניתוח שנמשך שלוש שעות ודרש שבועיים של התאוששות, היא נאבקה לזכור את שמה ורצתה "לנתק את התקע". שבוע לאחר מכן, נאמר לה שיש לה מפרצת נוספת, שעשויה להיות לא מזיקה, אך שהיא יכולה להתפרץ בכל עת.



בראיון עמה סיפרה קלארק, כיצד הרגישה כשהרופאים נאלצו לפעול לטיפול במפרצת השניה, משום שהיא הכפילה את גדלה עד שהעונה השלישית של הסדרה הסתיימה. "באירוע השני היה חלק במוח שלי שמת באמת. אם חלק מהמוח לא מקבל דם לרגע הוא פשוט לא עובד יותר".

קלארק, שהשיקה קרן צדקה לנפגעי מוח בשם Same You, שיתפה בתמונות מתהליך ההחלמה שלה והוסיפה, "בפעם הראשונה היה קשה, אך בפעם השניה מצאתי שהרבה יותר קשה לשמור על אופטימיות. עברתי תקופה לא פשוטה בהחלט". קלארק אמרה, כי תהליך ההתאוששות היה קשה מאוד ושגילום דמותה של דאינריס טרגריאן סייע לה לעבור את זה. "זה היה הדבר שהציל אותי מלשקול את מותי". כעת, לדבריה, היא במצב טוב לחלוטין ופועלת למען המודעות לפגיעה מוחית.

YOU MIGHT ALSO LIKE