אמריקן וסאות'ווסט מבטלות אלפי טיסות בחודשיים הקרובים
אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, הודיעה כי היא מאריכה את ביטולן של 90 טיסות ביום עד תחילת יוני. חברת הלואוקוסט סאות'ווסט, שתלויה עוד יותר בדגם הבעייתי, מבטלת עשרות טיסות ביום

אמריקן איירליינס מאריכה את ביטולי הטיסות שלה לתוך תחילת חודש יוני בשל קרקועם של מטוסי בואינג 733 מקס. אמריקן, חברת התעופה הגדולה בעולם, הודיעה היום (ראשון) שתבטל כ-90 טיסות מדי יום עד החמישה ביוני. קודם לכן הודיעה אמריקן על ביטולים עד סוף חודש זה.

חוזר מהר לקרקע לפני שהמחשב ינמיך לו את החרטום בלי סיבה (צילום: AFP)

"על ידי ביטול יזום של הטיסות הללו, אנחנו יכולים לשרת טוב יותר את הלקוחות שלנו באמצעות אפשרויות זמינות והזמנת טיסה חדשה", נאמר בהודעה שפרסמה החברה באתר האינטרנט שלה. אמריקן תיצור קשר עם הלקוחות הנפגעים כדי לתת להם אפשרויות לטיסה חלופית.

לאמריקן 24 מטוסי 737 מקס בצי שלה, אולם 100 נוספים הוזמנו והעברתם לידי החברה מתעכבת בשל חששות הבטיחות סביב הדגם, דבר המביא למחסור בכלי טיס בחברה. החברה הודיעה כי היא ממתינה למידע נוסף ממנהל התעופה הפדרלי, משרד התחבורה, המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה ורשויות רגולטוריות אחרות בטרם תחדש את הטיסות במטוס.

מטוסי ה-737 מקס קורקעו עד להודעה חדשה בארה"ב ב-13 במרץ לאחר ששניים ממטוסי הדגם היו מעורבים בהתרסקויות קטלניות דומות, שאירעו דקות ספורות לאחר ההמראה. טיסת ליון אייר התרסקה באינדונזיה באוקטובר האחרון וטיסת אתיופיאן איירליינס התרסקה לפני חודש, ב-10 במרץ.

רוב העולם השבית את הדגם מיד לאחר ההתרסקות השנייה. ל-FAA זה לקח עוד שלושה ימים

מדינות אחרות השעו את השימוש במטוסי הדגם מיד לאחר התרסקות המטוס האתיופי. סיבת ההתרסקויות טרם הובררה סופית, אולם החשד הוא שמאפיין בטיחות חדש בתוכנת הטייס האוטומטי כפתה על המטוסים לנסוק לאחר שהמחשב הגיע למסקנה השגויה שהמטוס בסכנת דימום מנוע.

בואינג ומנהל התעופה הפדרלי (FAA) הודיעו כי הם עובדים על שדרוג של תוכנת ה-737 מקס שתטפל בבעיה הזו. בעת הקרקוע הודיעה בואינג כי היא מצפה שהשדרוג יהיה מוכן "תוך שבועות". בואינג הודיעה גם שלשום (שישי) כי היא מקצצת את רמת הייצור המתוכננת של כל מטוסי ה-737 שלה מ-52 בחודש ל-42. אמריקן מפעילה 3,300 טיסות ביום בממוצע תחת המותג העיקרי שלה, ועוד 3,400 באמצעות חברות מקומיות ושותפות זוטרות.

גם חברת הלואו-קוסט סאות'ווסט, שברשותה 34 מטוסי 737 מקס והוזמנו על ידה עוד 280, הודיעה כי היא מבטלת טיסות וכי לא תחזיר את המטוסים לפעילות עד שה-FAA יאשר זאת. סאות'ווסט פרסמה לו"ז מעודכן לשאר אפריל ומאי "המיועד לקצץ בחדות בהפרעות של הרגע האחרון לנסיעה שלכם ובביטולים של היום האחרון" בשל קרקוע ה-737 מקס.

YOU MIGHT ALSO LIKE