"רק עשירים מאוד נכנסים למנהטן במכונית": אנדרו קואומו מגן על אגרת הגודש החדשה
מושל ניו יורק הוסיף כי האגרה המתוכננת ל-2020 צפויה להעניק ל-MTA לא פחות מ-15 מליארד דולר בארבע שנים. מנגד, חבר מועצת העיר טוען שתושבים רבים חוששים בשל האגרה החדשה

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הגן אתמול (חמישי) באגרת הגודש המתוכנת עבור מי שמעוניין להיכנס במכונית למנהטן. לדבריו, מאת מאוד נהגים ייפגעו מהאגרה החדשה משום שרק "אנשים עשירים מאוד" יכולים להרשות לעצמם לנסוע לתוך מנהטן.

טוען שפחות משני אחוזים ייפגעו מהאגרה. אנדרו קואומו (צילום: Shutterstock)

"תושבים מחוץ למנהטן לא משתמשים במכוניות שלהם כדי להיכנס למנהטן. זו לא הדרך שבה הם נכנסים", אמר קואומו בכנס של Association for a Better New York. "אני גדלתי בקווינס. רק אנשים עשירים מאוד נכנסים למנהטן במכונית. צריך לשלם את האגרה, לשלם על חניה.. זה יוצא בטח משהו כמו מאה דולר ליום".

הוא הוסיף כי רק חלק מזערי מהציבור שמגיע לאי - שני אחוזים או פחות - נוהגים לתוך מנהטן מקווינס, ברוקלין והברונקס. לאחר מכן הוסיף קואומו בפני עיתונאים כי הכניסה למרכז העיר במכונית היא "מותרות".

לעומת זאת, חבר מועצת העיר דיוויד וופרין, שמייצג את בני מעמד הביניים מקווינס, אמר כי הוא מוצף בפניות מתושבים המודאגים בשל האגרה החדשה המתוכננת. "להרבה אנשים אין ברירה אלא לנהוג לשם", אמר.

קואומו זכה לתשואות הקהל האמיד כאשר אמר שאגרת הגודש החדשה "תתרום למחירי הנדל"ן בניו יורק כאשר תהיה תחבורה ציבורית טובה יותר". המושל טוען, כמו גם הצעת החוק להטיל אגרת גודש, שהאגרה החדשה תוסיף ל-MTA לא פחות מ-15 מיליארד דולר בין השנים 2020-2024.

האגרה החדשה תסייע למחירי הדיור? רחובות ניו יורק (צילום: Shutterstock)

מושל ניו יורק הוסיף כי מהאגרה יוחרגו אותם נהגים שמשלמים גם כך אגרה על נסיעה בגשרים ובמנהרות בדרך אל מתחם העסקים של מנהטן. קואומו דחה את הטענות שאלבני דוחה את הטלת אגרת הגודש עד לאחר הבחירות הבאות בשנת 2020.

על פי התכנית החדשה, העיר ניו יורק תהיה העיר הראשונה בארה"ב שתגבה אגרה מיוחדת מן הנהגים להיכנס לאזורים ההומים ביותר. התוכנית, שכונתה על ידי משרדו של המושל אנדרו קואומו כ"אגרת אזור העסקים המרכזי" תגבה סכום שטרם נקבע סופית מכל רכב שייכנס למנהטן מתחת לרחוב 60. האגרה מיועדת להפחית את עומס התנועה ולהאיץ את מהירותה בחלק העמוס ביותר של מנהטן.

ממשרד המושל נמסר כי אגרת הגודש תיאכף על ידי גלאים אלקטרוניים, רכבי נוסעים ישלמו רק פעם אחת ביום, וכי התעריף ישתנה. אף שהדבר לא צוין, ההנחה היא שהתעריפים יירדו בלילות ובסופי שבוע בהם התנועה דלילה יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE