נשאר העשיר בעולם: ג'ף בזוס ישמור על 75% ממניותיו באמזון
מקנזי בזוס, אם ארבעת ילדיו של האיש העשיר בעולם, לא עשתה לאקס הטרי חיים קשים מדי. הוא ימשיך להחזיק בתואר הנכסף, בשלושת רבעי מהמניות שהיו לו באמזון בוושינגטון פוסט ובחברת חקר החלל בלו אוריג'ין

מנכ"ל ונשיא אמזון, ג'ף בזוס, ישמור על 75% ממניותיו בחברה בעקבות גירושיו מאשתו לשעבר מקנזי, לה היה נשוי במשך 25 שנים. כך הכריזו בני הזוג היום (חמישי) בטוויטר. בזוס יישאר בעל המניות הגדול ביותר של ענקית המסחר באינטרנט, ששווי השוק שלה קרוב ל-900 מיליארד דולר.

"...שכשזה ייגמר, נגמור את זה יפה..."

בנוסף, בזוס יקבל זכות הצבעה בשם מניותיה של גרושתו, וישמור על בעלות העיתון וושינגטון פוסט, ועל חברת חקר החלל בלו אוריג'ין. "אסירת תודה לסיים את תהליך פירוק הנישואין שלי עם ג'ף בתמיכה הדדית ושל כל מי שסייע לנו בנדיבות", כתבה מקנזי בזוס בטוויטר.

"שמחה לתת לו את כל ההחזקות שלי בוושינגטון פוסט ובבלו אוריג'ין, ו-75% מן המניות שלנו באמזון פלוס זכות הצבעה של המניות שלי כדי לתמוך בתרומה המתמשכת שלו עם הצוותים של החברות המדהימות האלה", הוסיפה הגרושה הטרייה. מקנזי בזוס תמשיך להחזיק בידיעה 4% ממניות אמזון, על פי מסמכים שהוגשו היום. משקיעי החברה לא הוטרדו כלל מן החדשות, ומחיר מניית החברה בקושי זע במהלך המסחר היום.

בני הזוג בזוס הכריזו על גירושיהם בינואר, זמן לא רב לפני שהצהובות נשיונל אנקוויירר פירסם חשיפה לפיה ג'ף בזוס מנהל רומן עם לורן סנצ'ז, מנחת טלוויזיה לשעבר. ההכרזה על הגירושין עוררה סקרנות רבה באשר לאופן חלוקת הרכוש. ג'ף בזוס ימשיך להחזיק בתואר האיש העשיר בעולם גם לאחר הסדר הגירושין, על פי אינדקס המיליארדרים של בלומברג.

הביוספירוץ של אמזון - חללי עבודה ירוקים ונושמים (צילום: רויטרס)

ג'ף ומקנזי בזוס נפגשו לראשונה בקרן הגידור D.E. Shaw בניו יורק, שם ראיין אותה ג'ף למשרה ובהמשך ישב במשרד הסמוך לשלה. הם נישאו ב-1993 וכעבור שנה פרשו מקרן הגידור וחצו את היבשת בנהיגה לסיאטל, שם ייסד ג'ף בזוס את אמזון. לבני הזוג ארבעה ילדים.

מקנזי בזוס, שבהמשך הפכה לסופרת מצליחה למדי, שיחקה תפקיד משמעותי בשנים הראשונות של אמזון, אולם נוכחותה פחתה עם השנים. רוב הבכירים בחברה ראו אותה בעיקר באירועים חברתיים שבני הזוג אירחו באחוזתם שבעיירה מדינה במדינת וושינגטון ובמקומות אחרים. מקנזי גם לקחה חלק עם בעלה בתכנון ה"ביוספירות" של אמזון - עמוד התווך האדריכלי של מטה החברה בסיאטל, המלא בצמחייה - ובכניסת אמזון לשוק הווידאו והתוכן המקורי.

YOU MIGHT ALSO LIKE