בגלל הצעירים: איקאה שוקלת להשכיר רהיטים כדי להפוך לסביבתית יותר
המודל העסקי של איקאה סופג מכות קשות בשל צעירים שלא רוצים לנסוע מחוץ לעיר, לאסוף רהיטים, להרכיב אותם בבית - ולזהם את הסביבה. תסכימו לשבת על ספה בהשכרה?

ענקית הריהוט והמוצרים לבית איקאה שוקלת לאפשר ללקוחותיה לשכור ריהוט במקום לקנות. זאת, בניסיון להפוך לחברה ירוקה וסביבתית יותר. החברה הגדולה בעולם לריהוט הודיעה כבר בחודש פברואר כי היא בוחנת אפשרות להשכיר ריהוט, ואתמול (רביעי) היא פרסמה את התכניות שלה במסגרת אירוע שערכה בחנות ה"בר-קיימא" הראשונה שלה במערב גרמניה.

מחפשת מודל עסקי חדש בעקבות לחצים שונים. סניף של איקאה (צילום: Shutterstock)

"האפשרות להשכיר ציוד היא רק אחת מהדרכים שבה אנחנו מאתגרים את עצמנו בדרך לאסטרטגיה החדשה", אמר ג'ספר ברודין, מנכ"ל רשת Ingka, שמחזיקה ברוב חנויות הרשת. "שינוי אקלים וצריכה שאינה ברת-קיימא הם בין האתגרים הגדולים שאנו מתמודדים איתם".

הצעד של איקאה בדרך לכלכלה מעגלית יותר באה לאחר שקונים צעירים רבים אמרו שהם מעוניינים לצמצם את ההשפעה שלהם על הסביבה, ומעדיפים לשכור מוצרים שונים - החל מבגדים ועד מכוניות.

המודל העסקי של איקאה כבר נמצא תחת לחץ מצד הרשתות הקמעונאיות שמוכרות באינטרנט, ובשל חוסר הנכונות של קונים רבים לנסוע אל סניפי הענק של החברה שנמצאים מחוץ לערים, לקחת את המוצרים הארוזים ולהרכיב אותם בבית.

חברת Rent the Runway, שעד כה השכירה בגדי מעצבים ואביזרי אופנה, הודיעה בחודש שעבר כי היא חוברת ל-Williams-Sonoma כדי לאפשר למנויים שלה לשכור אביזרי אופנה לבית.

YOU MIGHT ALSO LIKE