תשכחו מאמזון וגוגל: אראמקו הסעודית היא החברה הרווחית ביותר ב-2018
אפל הרוויחה קרוב ל-60 מיליארד דולר במהלך אשתקד, אך היא עדיין רחוקה כ-51 מיליארד דולר מהחברה שניצבת במקום הראשון והמכובד בדירוג הרווח. מדובר באראמקו, תאגיד הנפט והגז טבעי מערב הסעודית. למרות הנתונים המרשימים, החברה לא קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר של מודי'ס

אראמקו הסעודית (Saudi Aramco), חברת הנפט וגז טבעי מערב הסעודית, רשמה רווח נקי של 111 מיליארד דולר במהלך שנת 2018, סכום שמציב אותה בראש דירוג החברות המרוויחות בעולם. במקום השני ניצבת ענקית הסמארטפונים והמחשבים, אפל, עם רווח של 59.5 מיליארד דולר "בלבד".

חברת אראמקו הסעודית, הרוויחה 111 מיליארד דולר במהלך השנה הקודמת (צילום: Getty Images)

אראמקו פרסמה את הנתונים כחלק ממאמצי השכנוע לרכוש אג"חים בשווי כולל של 10 מיליארד דולר. למרות הביצועים המוצלחים, החברה לא קיבלה את הדירוג האשראי הגבוה ביותר מחברות כגון מודי'ס, וזאת מכיוון שיש לה תלות הדדית גדולה מדי על הכלכלה המקומית. אראמקו קיבלה דירוג של A1 בזמן ששברון (Aa2) ואקסון מובייל (Aaa) קיבלו דירוג גבוה ביותר.

"אראמקו הסעודית הוכיחה בעשור האחרון שיש לה יכולת לבצע פרויקטים גדולים מאוד. עם זאת, הקשר ההדוק שיש לה לממשל הסעודי הוא משמעותי והוא השיקול המרכזי בהחלטה שלנו להגביל את דירוג האשראי של החברה", הסביר ריהאן אקבר, בכיר במודי'ס. עוד אמר אקבר כי "ערב הסעודית מחזיקה ב-100% מחברת אראמקו, וצורת הבעלות הזו צפויה להמשיך גם אם החברה תבצע הנפקה ראשונה לציבור. אומנם החברה הוכיחה שהיא מתנהלת כחברה עצמאית, התקציב הממשלתי תלוי בהכנסות מהחברה בדמות מסים ודיבידנדים".

כאמור, אפל ניצבת במקום השני ברשימה עם רווח של 59.5 מיליארד דולר. אחריה ברשימה ניצבות אלפבית/גוגל (30.7 מיליארד דולר), תאגידי האנרגיה "Shell" עם 23.9 מיליארד דולר ושברון עם 20.8 מיליארד דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE