לוס אנג'לס: אגרת נסיעה תפחית את עומסי התנועה באופן ניכר
היוזמה לגביית תשלום מקבלת חיזוק לאחר שמחקר מטעם הרשויות מצא שחיוב של ארבעה דולר על נסיעה במערב העיר (צפונית ל-105, מערבית ל-405) יפחית בכ-20% את עומסי התנועה באזור. היוזמה מצטרפת לאחת נוספת, תמחור גודש, שאותה בוחנים בעירייה. כעת נותר לראות אם יוחלט להפוך את התוכנית למציאות

בדומה לערים רבות ברחבי העולם, ביניהן לונדון, מילאנו ושטוקהולם, גם בלוס אנג'לס שוקלים לחייב את הנהגים המבקשים לנסוע באזור ספציפי כדי שזה יקל על עומסי התנועה הגדולים ששוררים באזור.

פקקי התנועה בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

כזכור, כבר בחודש ינואר האחרון דיווחנו על כוונת עייריית לוס אנג'לס לגבות תשלום לפי מיילים בכבישים רבים. היוזמה שפורסמה היום היא מעט שונה והיא תחייב את הנוסעים הנכנסים לאזור בלי קשר לכמות המיילים שיעברו.

אחד האזורים הכי עמוסים בלוס אנג'לס הוא מערב העיר וכל האזור שמתחבר לסנטה מוניקה. לכן הוחלט לבצע מחקר שיבחן כיצד תושפע תנועת המכוניות מחיוב יחסית קטן. מדובר באזור שמערבי לכביש המהיר 405 וצפוני לכביש המהיר 10, כולל צירים סואנים כגון שד' סן ויסנטה, שד' מונטנה ושד' סנטה מוניקה.

מוקדם יותר היום (חמישי), ממצאי המחקר פורסמו ע"י התאחדות הרשויות בדרום קליפורניה (SCAG - גוף שמורכב מראשי הערים וחברי מועצות העיר באזור - בינהם לוס אנג'לס, אורנג', ריברסייד, סן ברנרדינו ו-ונטורה). על פי המחקר, תשלום של 4 דולר על נסיעה באזור שהוגדר במהלך ימי חול יביא להפחתה של 20% בעומסי התנועה.

בעיריית לוס אנג'לס בוחנים את הנתונים וצפויים להחליט בקרוב כיצד לפעול בנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE