"הפסד של 150 מיליון דולר": קרקוע מטוסי ה-737MAX8 פוגע קשות בסאות'ווסט
חברת הלואו-קוסט נאלצה לבטל קרוב ל-3,000 טיסות בשל קרקוע עשרות מטוסיה מהדגם שהתרסק באתיופיה ובאינדונזיה וחשפה שהיא תפסיד סכומי עתק בשל הפרשה. 41 מטוסים נוספים מדגם זה אמורים לעבור לידיה עד סוף השנה, אך לא ברור כיצד הקרקוע ישפיע על כך. ולמרות ההפסד הכלכלי, החברה צופה לרווח של מיליארדים

חברת התעופה סאות'ווסט איירליינס עדכנה את תחזית ההכנסות שלה בעקבות קרקוע צי מטוסי הבואינג 737MAX8 שלה. על פי החברה, היא תפסיד הכנסה של 150 מיליון דולר בשל קרקוע הצי.

מטוסי ה-737MAX8 של סאות'ווסט איירליינס, שהועברו לנמה"ת בקליפורניה עד תום הקרקוע (צילום: Getty Images)

בקרב חברות התעופה, אחד המדדים החשובים בנתונים הפיננסיים הוא "הכנסת מושב לפי מייל", מדד הבוחן כמה רווח מניבה החברה על כל מושב ובכל מייל של טיסה. התחזית הקודמת דיברה על עלייה של מעל ל-4% בנתון זה, אך כעת החברה שנמכה את התחזית ומצפה לעלייה של כ-2% בלבד.

המנייה עלתה ב-2.5% משעות הבוקר והגיעה ל-49.97 דולר ליחידה, אולם חשוב לזכור כי לפני כחודש ערך המנייה נאמדה במעל ל-56 דולר ליחידה.

כזכור, רשות התעופה הפדרלית (FAA) הורתה על קרקוע כלל מטוסי ה-737MAX8 בארה"ב בעקבות שתי התרסקויות קטלניות שהתרחשו לדגם זה בחצי שנה האחרונה. לסאות'ווסט כ-750 מטוסי בואינג 737 מכלל הדגמים כאשר רק 34 מתוכם הם ה-MAX8 שקורקעו. מאז שה-FAA קיבלה את ההחלטה, החברה נאלצה לבטל כ-2,800 טיסות.

לפני כחודש וחצי, החברה טענה שהיא הפסידה רווח פוטנציאלי של כ-60 מיליון דולר בשל ביטולי טיסות שנבעו ממזג האוויר הקיצוני ששרר בארה"ב. כעת, החברה עדכנה וצופה שתפסיד 150 מיליון דולר בשל קרקוע המטוסים. עם זאת, החברה בכל זאת תכניס כ-5.3 מיליארד דולר במהלך הרבעון, דבר שבוודאי יכסה על ההפסד הכלכלי הגדול.

בחברה ימשיכו לעקוב אחרי קרקוע הצי, בייחוד על רקע העובדה ש-41 מטוסי MAX8 נוספים אמורים לעבור לידיה במהלך השנה הנוכחית.

YOU MIGHT ALSO LIKE