הסוף להסחות דעת בכיתות? מחוקקים בקליפורניה פועלים להוצאת הסמארטפונים מבתי הספר
השבוע הוגשה הצעת חוק בבית הנבחרים בסקרמנטו, ואם היא תאושר היא תכריח את כל מערכות החינוך במדינה לפעול למען מיגור תופעת הטלפונים הניידים בקרב התלמידים. ההחלטה הסופית אם לאסור על שימוש בטלפונים או רק להגביל אותו. יוזם הצעת החוק: "כל מערכת חינוך במדינה צריכה לפתוח בשיחה בינה לבין המורים ולקבוע עד כמה הדבר מפריע להתפתחות חינוכית וחברתית"

השימוש בטלפונים ניידים בקרב תלמידי בתי הספר הציבוריים בקליפורניה עשוי לרדת באופן משמעותי (ואפילו להגיע לרמה של איסור כללי), וזאת בעקבות הצעת חוק שהוגשה השבוע בבית הנבחרים המקומי בסקרמנטו.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ההצעה, שהוגשה ע"י חבר הקונגרס המקומי אל מוראטוסצ'י (דמוקרט המייצג את טורנס בבירה), תחייב את כל מערכות החינוך הציבוריות במדינת הזהב לפעול בנושא כאשר לכל הפחות השימוש בסמארטפונים יוגבל. ההחלטה הסופית כיצד לאכוף את החוק החדש תישאר בידי מערכת החינוך האזורית (לדוגמה, LAUSD בלוס אנג'לס), אך הצעת החוק תכריח את בתי הספר לפעול בנושא בכל מקרה.

"היות שסמארטפונים כבר הפכו להסחה בכיתות, אני חושב שכל מערכת חינוך במדינה צריכה לפתוח בשיחה בינה לבין המורים ולקבוע עד כמה הדבר מפריע להתפתחות חינוכית וחברתית בקרב התלמידים", אמר מוראטוסצ'י ביום רביעי האחרון במעמד הגשת הצעת החוק. "המצב כיום הוא מסובך כי כל מערכת חינוך בקליפורניה פועלת באופן עצמאי בנושא. יש לא מעט אזורים שבהם כלל לא ניתן להגיע לבית הספר עם סמארטפון, ויש בתי ספר שבהם תלמידים נעולים מול המסך הקטן", אמר מוראטוסצ'י, שבעבר כיהן כבכיר במערכת החינוך של טורנס.

גם מעשי התעמרות מקוונות הובילו לשינוי (צילום: Shutterstock)

רק לפני כמה שבועות הוחלט לשנות את מדיניות הסמארטפונים במערכת החינוך שפאלוס ורדס (דרומית ללוס אנג'לס, סמוך לטורנס). במסגרת השינוי, על תלמידי כיתות א' עד ה' לכבות את הטלפונים במהלך כל שעות הלימוד, והמכשיר עצמו חייב להיות מאוחסן במקום סגור עד תום יום הלימודים. האיסור חל גם על התלמידים המבוגרים יותר במחוז (כיתות ו' עד י"ב), אך ביכולתם לקבל אישור מהמורה לעשות שימוש בטלפון אם מדובר בשימוש אקדמי. 

"אנחנו רוצים לוודא שהתלמידים לומדים בכיתות ולא מוסחים בגלל הסמארטפונים", אמר אלכסנדר צ'רניס, מפקח החינוך של פאלוס ורדס. "היו גם לא מעט תלונות על התעמרות מקוונת וניסיונות לרמות במבחנים, דבר שגם גרם לנו לבצע את שינוי המדיניות", הוא הוסיף. טלפונים חכמים בהחלט הפכו לדבר שכיח ביותר בנוף היום-יומי, אך אין הרבה מידע בנוגע להשפעות והשלכות של שימוש גדול בטלפונים הללו, בייחוד בקרב מתבגרים. עם זאת, סקר שערך העיתון "לוס אנג'לס טיימס" במהלך שנת הלימודים הקודמת מצא ש-73% מהנערים (שהוגדרו בין הגילאים 12 ל-18) מחזיקים בסמארטפון.

במעמד הצגת הצעת החוק, מוראטוסצ'י ציין את החוק שחוקק בצרפת במסגרתו נאסר על תלמידי בתי הספר היסודים וחטיבות הביניים להגיע עם סמארטפונים לבית ספר. מוראטוסצ'י אף ציין מחקר שנערך בשנת 2015 ע"י בית הספר לכלכלה של לונדון שבו נמצאו תוצאות גבוהות יותר במבחנים בבתי הספר שאסרו על שימוש בטלפונים ניידים.

"יש תשתית ראייתית ההולכת וגוברת שמצביעה על השלכות חברתיות ורגשיות כתוצאה משימוש מוגזם בטלפונים ניידים. עלינו לבחון את זה ברמה הלאומית", סיכם מוראטוסצ'י.

YOU MIGHT ALSO LIKE