בתי הספר בשרלוטסוויל סגורים כבר יומיים בשל איומים על תלמידים בני מיעוטים
העיר למודת השנאה לא לוקחת סיכונים ובעקבות איום אנונימי שקרא לתלמידים לבנים להשאר בבית לפני פגיעה בתלמידים שחורים בבית ספר תיכון בעיר, הוחלט שלא לקיים את הלימודים עד למיצוי החקירה. מחלקת החינוך בעיר: "לא נסבול גזענות ושנאה"

כל בתי הספר הציבוריים בשרלוטסוויל, וירג'יניה סגורים היום (שישי) זה היום השני ברציפות בעקבות איומים לפגוע בתלמידים שחורים ומיעוטים אחרים בתיכונים בעיר. המשטרה ממשיכה לחקור את מקור האיומים.

לא לוקחים סיכון. תיכון בשרלוטסוויל (צילום: חדשות CBS)

בהודעה שפורסמה בדף מחלקת החינוך של העיר בפייסבוק נכתב אמש: "שמענו היטב שגם אתם רוצים שנתעדף את בטיחות תלמידינו ואנשי הצוות שלנו. המשטרה ורשויות מקומיות ופדרליות אחרות אמרו לנו שזו עדיין חקירה פעילה". עוד נמסר כי "אנחנו רוצים להכיר בעובדה שהאיום הזה נשלח ממניעים גזעניים, ולגנות אותה. אנחנו לא נסבול שנאה או גזענות. כל הצוות ומחלקת החינוך עומדים בסולידריות עם הסטודנטים כהי העור שלנו ועם כל מי שהודר בשל דתו, המוצא שלו או זהותו המינית וחווה איומים מהסוג ששוטף את ארצנו ואת העולם".

בתי הספר בעיר היו סגורים אתמול בעקבות הודעה אנונימית שמישהו השאיר באתר הפורומים 4Chan, בו נוהגים לפעול אנשי ימין קיצוני ותומכי "עליונות לבנה". ההודעה איימה על תלמידים שחורים ובני מיעוטים בתיכון בשרלוטסוויל וקראה לסטודנטים לבנים להשאר בבית. המשטרה עדיין בוחנת את מידת המהימנות של האיום אך ליתר בטחון הוחלט שלא לקיים את הלימודים בעיר בשלב זה.

שרלוטסוויל, עיר בת כ-50 אלף תושבים שנמצאת כ-70 מייל צפון מערבית לבירה ריצ'מונד, הפכה לסמל שלילי של גזענות ושנאה באוגוסט 2017 לאחר שבצעדה אלימה של תומכי "עליונות לבנה" נדרסה למוות הת'ר הייר, צעירה שהפגינה נגדם. בצעדה האלימה נשמעו קריאות גזעניות בוטות במיוחדד, כולל נגד יהודים, ונישאו סמלים מתקופת העבדות בדרום.

ככה זה נראה בקיץ 2017. הפגנת השנאה (צילום: Phoenix New Times)

אתר 4Chan בו פורסם האיום הוא אחד האתרים הפופולאריים לפרסום הודעות גזעניות שאתרי מיינסטרים מסרבים לפרסם. אחד מהאתרים הבנים שלו, 8Chan, משמש גם הוא להפצת שנאה והסתה, והרוצח שונא הזרים שרצח חמישים מתפללים בניו זילנד בשבוע שעבר פרסם בו הודעות טרם יצא למסע הרצח שלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE