בפעם השנייה בתוך חודש: נוסע הנגוע בחצבת עבר בנמה"ת LAX
חודש ימים בדיוק לאחר שנוסע מסין שנשא את המחלה נחת בנמל התעופה הסואן, השבוע אישרו רשויות הבריאות בדרום קליפורניה שנוסע נוסף הסובל מהמחלה עבר במקום. מדובר בנוסע שטס ב"יונייטד איירליינס", אך לא ידוע מהיכן. אנשים שלא התחסנו נמצאים בסכנת הידבקות גבוהה

לפני חודש נחת בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס (LAX) נוסע מסין אשר נשא את מחלת החצבת. הודעה על כך ניתנה רק לפני כעשרה ימים, וכעת נודע שנוסע נוסף הנגוע במחלה עבר בשדה.

נמה"ת LAX (צילום: Shutterstock)

על פי משרד הבריאות של מחוז לוס אנג'לס, מדובר בנוסע שעבר בטרמינל 7 בטיסת של יונייטד איירליינס, אולם לא ידוע מהיכן הגיעה הטיסה. הנוסע הראשון שהיה נגוע במחלה הגיע לטרמינל 3 בטיסה של חברת התעופה דלתא איירליינס.

בשלב זה, רשויות הבריאות בדרום קליפורניה אינן מוצאת קשר בין שני האירועים. מעבר לכך ואולי חשוב במידה רבה יותר, לא נראה שהמחלה הצליחה להתפשט. מדובר במחלה שיכולה להתפשט בקלות באמצעות עיטוש ושיעול. המחלה יכולה להישאר באוויר במשך קרוב לשעתיים אם מדובר בחלל סגור כגון טרמינל של נמל תעופה. מי שנמצא בסכנה המירבית להידבק במחלה הם אנשים שלא התחסנו.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

במהלך עונת החורף זוהו  228 מקרים של המחלה ב-12 מדינות שונות, והתפרצויות של חצבת – המוגדרות כשלושה מקרים או יותר – דווחו בניו יורק, וושינגטון, טקסס, אילינוי וקליפורניה. ההתפרצויות האחרונות מלוות בשיח ציבורי ער סביב סוגיית החיסונים, כשיותר ויותר מקומות דורשים חובת התחסנות מהמחלה כתנאי להשתתפות בפעילותיהם

YOU MIGHT ALSO LIKE