בדומה לניו יורק: עיריית סן פרנסיסקו שוקלת לאסור על חנויות "ללא מזומנים"
המתנגדים לחנויות מסוג זה טוענים שהם מפלות כנגד האוכלוסייה הענייה וכל מי שאינו מחזיק בכרטיס אשראי, אך התומכים טוענים שהסיכוי ששוד יתרחש בחנות כזו יורד באופן משמעותי. לאחרונה שונתה הצעת החוק כדי שתחול גם על חנויות "אמזון גו". הצעות חוק דומות אושרו בניו יורק וניו ג'רזי.

פחות מחודש לאחר שהוגשה הצעת חוק שתאסור על הפעלת חנויות ללא מזומנים בתחומי העיר, בכירים בעיריית סן פרנסיסקו שוקלים אם לאשר את המהלך וליישר קו עם ערים ומדינות נוספות כגון ניו יורק וניו ג'רזי.

 

עובדת בחנות אמזון גו. החנויות ייאסרו בסן פרנסיסקו? (צילום: Getty Images)

 

המתנגדים לחנויות הללו טוענים שהן מפלות באופן שיטתי כנגד צרכנים בעלי הכנסה נמוכה, בייחוד כאלה שאינם מחזיקים בחשבון בנק או כרטיס אשראי. מאידך, התומכים בהקמת החנויות הללו טוענים שמדובר בבשורה לצרכנים. מעבר לכך, לטענתם החנויות הללו מפחיתות באופן ניכר את הסיכויים לשוד.

כאמור, מוקדם יותר השנה הוגשה הצעת חוק הקוראת לאסור על פתיחת חנויות מסוג זה בכל תחומי העיר. מי שעמדה מאחורי הצעת החוק היא ואלי בראון, שמייצגת את המחוז החמישי של העיר. השבוע, במהלך פגישה של מועצת העיר, בראון הרחיבה את הצעת החוק, שצפויה לחול כעת גם על חנויות כגון "אמזון גו". בגרסה הראשונית של הצעת החוק, החנויות הללו לא נכללו בשל העובדה שהן פועלות ללא עובדים.

"מיליוני תושבים לא מחזיקים בחשבונות בנק כלשהם, חלק מרצונם האישי לשמור על הפרטיות שלהם וחלק כי אין להם צורך בכך. העובדה שלא ניתן לשלם במזומן פוגעת באוכלוסייה רבה ומונעת ממיליונים לעשות שימוש בחנויות הללו", נכתב בהצעת החוק.

YOU MIGHT ALSO LIKE