LEVIS חוזרת לבורסה בפעם השנייה, ומתחילה את המסחר בצורה מעודדת
החברה הוותיקה כבר הונפקה לציבור בשנת 1971, אך הפכה לפרטית שוב 14 שנים אחר כך. כעת, תחת הנהגתו של צ'יפ ברג, היא מנסה לחזור לגדולתה

חברת Levi Strauss & Co, שהביאה לאמריקה את זוג הג'ינס הראשונים, הופכת לציבורית בפעם השנייה. החברה, שכבר חגגה 166 שנים להיווסדה ומחזיקה במותגים Dockers ו-Denizen, הונפקה לראשונה בשנת 1971, אך צאצאי מייסד החברה רכשו אותה מחדש 14 שנים אחר כך. המניה קיבלה את השם LEVI והיא החלה להיסחר היום ב-17 דולר - סכום גבוה מהמחיר המצופה של 14 עד 16 דולר למניה.

החברה חזרה לבורסה, שוב (צילום: Shutterstock)

הצעד בא לאחר שהחברה האיקונית מנסה לחזור לחזית תחת הנהגתו של המנכ"ל צ'יפ ברג, אל מול התחרות הגוברת ונוף הקמעונאות המשתנה. נשים פונות יותר ויותר למכנסי יוגה, או למכנסיים נוחות אחרות שניתן ללבוש בכל יום, והמותג גם נאבק בזמן הזה בסגירה של עוד ועוד חנויות כלבו - הדרך המסורתית שבה שיווקה החברה את מוצריה.

עם זאת, מאז שקיבל את התפקיד בשנת 2011, ברג החייה את המותג ואת הדמות שלו. הוא לא ניסה להתחרות במכנסי היוגה, אלא התמקד בגזרת הג'ינס לנשים והוסיף להם בד נמתח. הוא גם יצר באזז גדול בעזרת חיבור לכוכבים כמו ג'סטין טימברלייק והגביר את המעורבות של החברה באירועים גדולים כגון קאוצ'לה, שבו ביונסה הופיעה במכנסונים של החברה.

במקביל, החברה התרחבה ברשת ומנסה לשווק גם באמצעות חנויות יוקרה וחנויות זולות, תוך שהיא פותחת חנויות משלה. כל אלה סייעו לחברת האופנה להגביר את המכירות ב-14 אחוזים ל-5.6 מיליארד דולר בשנת 2018.

YOU MIGHT ALSO LIKE