תושבי סן פרנסיסקו יכריעו האם להטיל מס חדש על הנסיעות השיתופיות
הצעת חוק מבקשת להטיל מס בגובה 3.25% על כל הנסיעות השיתופיות (מלבד "הקארפול"), דבר שצפוי להניב הכנסה שנתית של 30 מיליון דולר, סכום שיועבר לטובת שיפוץ הכבישים. אך הצעת החוק עלולה לייקר את הנסיעות באובר וליפט. מפקח עיריית סן פרנסיסקו: "כולנו צריכים להיות חלק מהפתרון"

המחוקקים העירוניים בסן פרנסיסקו סיימו לנסח את הצעת החוק שעשויה להביא להטלת מס על חברות כגון אובר וליפט בעבור כל נסיעה שיתופית שתתרחש בעיר. מטרת החקיקה היא לצמצם במעט את עומסי התנועה הגדולים בעיר, כמו כן לגייס כסף לטובת שיפוץ והרחבת כבישים מרכזיים.

מכונית הפועלת בשירות "ליפט" בסן פרנסיסקו (צילום: ליפט)

תושבי העיר יצביעו על החוק בנובמבר הקרוב, ואם היא תאושר היא צפויה להיכנס לתוקף כבר בינואר 2020. על פי הצעת החוק, העיריה תוסיף מס בגובה 3.25% על כל נסיעה. אם מדובר בנסיעת "קארפול", גובה המס יעמוד על 1.5%.

"אנחנו יכולים ליישר קו עם פורטלנד, ניו יורק ושיקגו, ונהיה העיר הראשונה בקליפורניה לפעול במתכונת זו", הסביר ארון פסקין, מפקח העירייה. שירותי הנסיעות השיתופיות הפכו לשכיחים ביותר בכל ערי ארה"ב, אך בייחוד בסן פרנסיסקו הקרובה לעמק הסיליקון. מבחינת העירייה, מדובר בצעד הכרחי והגיוני, שכן חברות כמו אובר וליפט גרמו להוספתן של אלפי מכוניות לכבישים.

פקקי העיר: בעזרת תקציב של 30 מיליון דולר, העירייה מקווה להרחיב מספר כבישים מרכזים (צילום: רויטרס)

לדבריו של פסקין, הצעת החוק תביא להכנסה של כ-30 מיליון דולר מדי שנה, תקציב שבאמצעותו ניתן להרחיב כבישים עמוסים. בשלב זה, לא ידוע אם הצעת החוק תביא להתייקרות הנסיעות השיתופיות באזור. המפקח פסקין ניסה להרגיע במעט את החששות הללו: "כן, אובר וליפט יכולות לבחור להעביר את התוספת הזו לנוסעים, ללקוחות שלהם. ממה שאני יודע, הם לא החליטו כיצד יפעלו בנושא. מה שבטוח זה שכולנו צריכים להיות חלק מהפתרון", הוא הסביר.

YOU MIGHT ALSO LIKE