איפה המתנה שטראמפ הבטיח? רפורמת המסים פוגעת בתושבים
הרפורמה שהוכרזה ב-2017 נועדה להקל על עסקים ואזרחים פרטיים. סקר של רויטרס מגלה כי לפחות עבור האזרחים, הרפורמה לא בדיוק מועילה

רק אחד מתוך חמישה אמריקנים צפויים לשלם פחות מס השנה כתוצאה מרפורמת המסים שעברה בשנת 2017. זאת, למרות שהרפובליקנים הבטיחו חיסכון גדול עבור כלל הציבור. כך עולה מסקר שפרסמה היום (שישי) סוכנות הידיעות רויטרס.

הבטיח "מתנה" למשלמי המסים, אבל המספרים אומרים אחרת. הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

על פי הסקר, רפורמת המסים שנועדה בעיקרה לסייע לעסקים, לא תהיה נקודה עיקרית במירוץ הבא לנשיאות בשנת 2020 כפי שקיוותה המפלגה הרפובליקנית והנשיא דונלד טראמפ. זמן קצר לפני שאישר הקונגרס את רפורמת המסים, אמר טראמפ כי "זה הולך להיות אחת המתנות הגדולות לבעלי ההכנסה הממוצעת במדינה הזאת שהם קיבלו לחג המולד".

רפורמת המס צמצמה את המסים הפדרליים עבור תושבי המדינה ועבור תאגידים, אך הרפורמה גם צמצמה הנחות שונות במס, דבר שגורם ללא מעט אנשים לשלם יותר מס מאשר בעבר.

הסקר שערכה סוכנות הידיעות גילה כי כ-21 אחוזים מהבוגרים שכבר הגישו את המסים שלהם או מתכננים לעשות זאת, אמרו כי הרפורמה טובה להם, והם משלמים פחות מס השנה. עם זאת, כ-29 אחוזים אמרו שהם צפויים לשלם יותר מסים השנה, 27 אחוזים ציינו כי אין לרפורמה כל השפעה עליהם, ו-24 אחוזים אמרו שהם אינם בטוחים אם הרפורמה סייעה להם.

YOU MIGHT ALSO LIKE