ישראל: צה"ל תקף מאה מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי אמש
למרות שחמאס העביר מסר לפיו הירי לא נעשה בהוראה מלמעלה, ראש הממשלה אישר לתקוף מטרות רבות. בינתיים נראה שאחרי ההסלמה - חזר השקט לאזור

המצב הביטחוני בישראל הסלים הלילה (חמישי), לאחר שיגור שתי רקטות מרצועת עזה אל עבר גוש דן. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר תקיפה של מאה מטרות חמאס ברחבי הרצועה. זאת, למרות שבמערכת הביטחון מעריכים כי הירי בוצע על ידי גורמים בשטח, ולא מהוראה מלמעלה.

עשן מיתמר מעל רצועת עזה (צילום: Shutterstock)

ראש הממשלה אישר לתקוף בין השאר אתר לייצור רקטות תקניות המכונה APC, ומתחם משרדים ממנו חמאס מתכנן, מכוון ומפעיל טרור מחוץ לרצועת עזה, בשטחי יהודה ושומרון. כוחות הביטחון תקפו גם מוצב של הכוח הימי של חמאס, מתחם אימונים צבאי ומתחמים נוספים. בצה"ל הודיעו כי חמאס אחראי לנעשה בשטח, וכי הצבא "רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל".

הרקטות שוגרו אתמול קצת אחרי השעה 9:00 בלילה (שעון מקומי). אחת הרקטות נפלה בשטח פתוח והשנייה התפרקה באוויר, או שנפלה גם היא בשטח פתוח. מערכות ההגנה זיהו את השיגור ואף נשמעה אזעקה, אך מערכת כיפת ברזל לא שיגרה מיירטים. במערכת הביטחון עדיין מנסים לברר מה עלה בגורלה של הרקטה השנייה.

השיגור זוהה, אך מערכת כיפת ברזל לא הופעלה (צילום: Shutterstock)

במערכת הביטחון הבינו כי השיגור של שתי הרקטות נעשה בזמן שבכירי הארגון ישבו לדון עם ראשי הפלגים ועם קציני מודיעין מצרים בכירים. הגורמים דנו בתהליך ההסדרה עם ישראל שנועד להרגיע את האזור. חמאס העביר לישראל מסר באמצעות מצרים כי מקור השיגורים הוא בטעות של פעילי שטח, ולא בהנחייה מלמעלה.

בתוך כך, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי מתקיימים מגעים עם המצרים להחזיר את המצב לקדמותו. גורמים פלסטינים ציינו כי סבב ההסלמה הנוכחי הסתיים, והכוחות בשטח חוזרים לרגיעה. זאת, בזכות המאמצים של מצרים. גם בג'יהאד האיסלאמי הודיעו כי הם מחוייבים להפסקת האש.

YOU MIGHT ALSO LIKE