מכה קשה ל-Johnson & Johnson: חויבה לשלם 29 מיליון בתביעת פיצויים
חבר מושבעים בקליפורניה פתח את השנה של החברה ברגל שמאל. עוד 11 תביעות נגדה צפויות להסתיים השנה, ומדובר בתקדים קשה לחברה, שהודיעה שתערער על ההחלטה

חבר מושבעים בקליפורניה חייב אתמול (רביעי) את חברת Johnson & Johnson לפצות ב-29 מיליון דולר אישה שטענה כי חלתה בסרטן בעקבות שימוש במוצרי הטלק של החברה. גזר הדין, שניתן בבית המשפט העליון של קליפורניה באוקלנד, מהווה את ההפסד האחרון של חברת הענק, שניצבת בפני 13 אלף תביעות בנוגע למוצריה ברחבי הארץ.

החברה טוענת לכשלים בהליך המשפטי. מוצרי Johnson & Johnson (צילום: Shutterstock)

החברה הודיעה כי תערער על ההחלטה, וציינה כי המשפט היה "רצוף טעויות פרוצדורליות וראייתיות". לדברי החברה, עורכי דינה של התובעת לא הצליחו להוכיח שהמוצרים שלה מכילים אסבסט.

"אנחנו מכבדים את ההליך המשפטי, אך מדגישים כי פסק הדין לא מהווה מסקנה רפואית, מדעית או רגולטורית בנוגע למוצרים שלנו", הודיעה החברה אתמול.

החברה ממשיכה להכחיש כי המוצרים שלה גורמים לסרטן, ומציינת כי מחקרים רבים ובדיקות שנעשו על ידי רשויות רגולטוריות ברחבי העולם הראו כי המוצרים שלהם בטוחים לשימוש ונקיים מאסבסט.

את התביעה הגישה טרי לוויט, שטענה כי היא השתמשה במוצרי החברה השונים בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת, ולפני כשנתיים היא אובחנה כחולת סרטן. המשפט, שנמשך תשעה שבועות, הוא הראשון שהגיע לפסק דין מתוך 12 תביעות משפטיות שצפויות להסתיים במהלך השנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE