חברת Spotify התלוננה נגד Apple: אילצה אותנו להעלות מחירים
שירות הסטרימינג הגיש תלונה לנציב ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי בטענה שענקית הטכנולוגיה מקשה על מתחרות כדי לתעדף את אפל מיוזיק, ומונעת מהלקוחות מבחר של שירותי סטרימינג

חברת ספוטיפיי הגישה היום (רביעי) תלונה נגד ענקית הטכנולוגיה אפל, בטענה שהיא מגבילה את יריבותיה ומונעת מלקוחותיה מבחר של אפליקציות אודיו-סטרימינג, כדי לתת יתרון לאפליקצית הבית שלה - אפל מיוזיק. ספוטיפיי הגישה את התלונה לנציב ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי. 

נאלצה להעלות מחירים בעוד שהשירות של אפל נותר זול (צילום: Shutterstock)

החברה, שהושקה ב-2008, בדיוק שנה אחרי השקת האייפון, אמרה כי השליטה של אפל בחנות האפליקציות מונעת מהצרכנים מגוון של שירותי אודיו-סטרימינג לטובת אפל מיוזיק. על פי התלונה, התופעה החלה בשנת 2015. אחת הטענות המרכזיות של ספוטיפיי בכתב התלונה שהוגש ביום שני, היא שאפל גובה עמלה של שלושים אחוזים משירותים מבוססי תוכן שרוצים להיכנס למערכת הרכישות של ענקית הטכנולוגיה.

הורסיו גוטיירז, היועץ הכללי של ספוטיפיי, טען כי הופעל לחץ על החברה להצטרף למערכת התשלום של אפל בשנת 2014. לדבריו, לאחר מכן החברה נאלצה להעלות את המחיר ללקוחות הפרימיום שלה, מ-9.99 אירו ל-12.99, כאשר אפל השיקה את השירות שלה במחיר של 9.99 אירו בלבד.

ספוטיפיי הפסיקה להשתמש בשירותי התשלום של אפל, כך שלקוחות שרצו לרכוש מינוי פרימיום, נאלצו לעשות זאת בדרך אחרת, כגון להיכנס לפרופיל שלהם בלפטופ.

YOU MIGHT ALSO LIKE