ניו ג'רזי מתקרבת בצעדי ענק לעבר לגליזציה של קנאביס
מדינת הגן עתידה להפוך לשנייה בלבד לאשר את צריכת הסם באמצעות חקיקה (ולא בבחירות). במסגרת הצעת החוק, כתבי אישום שיוגדרו כ"בעלי רמת סיכון נמוכה" יימחקו. מושל המדינה: "צעד משמעותי לעבר צמצום הפערים במערכת המשפטית שלנו"

לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן בין הצדדים, מושל מדינת ניו ג'רזי והמחוקקים בבית הנבחרים המקומי ("העצרת הכללית של ניו ג'רזי") הגיעו לסיכום על צורות המכירה והמיסוי. הסיכום סולל את הדרך להפיכתה של ניו ג'רזי למדינה השנייה בלבד שמבצעת לגליזציה באמצעות חקיקה.

אילוסטרציה (צילום: AP)

רוב רובן של 10 המדינות שאישרו בחוק את צריכת מריחאונה לצרכי פנאי עשו זאת באמצעות משאל עם שבא לידי ביטוי בהצבעה כאשר שתי הראשונות לעשות זאת היו וושינגטון וקולורדו בשנת 2012. "לגליזציה של מריחואנה בקרב מבוגרים היא צעד משמעותי לעבר צמצום הפערים במערכת המשפטית שלנו", אמר מרפי, מושל דמוקרטי אשר הבטיח לפעול בנושא כבר בשנת 2017 בעיצומה של מערכת הבחירות לתפקיד הנכסף.

כזכור, כבר בחודש נובמבר האחרון דיווחנו שבית הנבחרים המקומי בטרנטון עומל על החקיקה שתהפוך את צריכת הקנאביס לחוקית ללא צורך באישור רפואי. הצעת החוק ממשיכה לזכות לתמיכה רחבה, בייחוד בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית במדינה. היות שמפלגה זו שולטת בבית הנבחרים ובסנאט המקומי, נראה שהדרך סלולה לקראת אישור ההצעה. עם זאת, לא יודע מתי הצעת החוק תיכנס לתוקף באופן מעשי, אם וכאשר תאושר.

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי (צילום: רויטרס)

במסגרת החקיקה, המדינה צפויה להכניס סכומי עתק באמצעות מיסוי, אך גובה המיסוי המדויק טרם התפרסם. בנוסף, כתבי אישום שיוגדרו ע"י התובע הכללי של המדינה כ"בעלי רמת סיכון נמוכה" יימחקו כליל. כיום, השימוש בקנאביס מותרת לצרכים רפואיים בלבד, בדומה לכ-30 מדינות נוספות. כאמור, במידה והצעת החוק אכן תאושר, ניו ג'רזי תצטרף לוורמונט כמדינה השנייה המאשרת את השימוש לצרכי פנאי באמצעות חקיקה. מדינה נוספת, ניו מקסיקו, עשויה להצטרף גם היא לרשימה הזו לאחר שהמחוקקים במדינה החלו בתהליך. 

"אני חושב שזו תעשייה שיכולה לשפר באופן ניכר את הכלכלה שלנו, אבל אני גאה במיוחד באלמנטים של צדק חברתי שהוכנסו להצעת החוק", אמר קרייג קופלין, יו"ר בית הנבחרים המקומי.

YOU MIGHT ALSO LIKE