ניו יורק: בניין קרייזלר נמכר בהפסד של 81 אחוזים
לפני קצת יותר מעשור רכשה את הבניין מועצת ההשקעות של אבו דאבי תמורת 800 מיליון דולר. כעת, היא מוכרת אותו עבור 150 בלבד. עם זאת, עלות הקרקע מתייקרת

אחד מהבניינים המזוהים ביותר עם העיר ניו יורק נמכר. סוכנות הנדל"ן המקומית RFR Holding LLC בבעלות אבי רוזן, וסוכנות הנדל"ן האוסטרית Signa Holding GmbH רוכשות את בניין קרייזלר בתמורה ל-150 מיליון דולר.

השכירות על הקרקע הולכת ומתייקרת. בניין קרייזלר (צילום: Shutterstock)

לפני קצת יותר מעשר שנים רכשה המועצה להשקעות של אבו דאבי תשעים אחוזים מהבניין האיקוני בתמורה ל-800 מיליון דולר. אך זמן קצר לאחר מכן מחירי הנדל"ן בניו יורק צנחו בשל המשבר הכלכלי. החברה הפסידה למעשה 81 אחוזים ממחיר הבניין, לאחר שהציעו את הבניין למכירה לפני כחודשיים.

הבניין בן 77 הקומות מגיע עם אתגר פיננסי האדמה עליו הוא בנוי שכורה מ-Cooper Union school. השכירות השנתית מגיעה ל-32.5 מיליון דולר, לעומת 7.75 מיליון בלבד בשנה שעברה. עד שנת 2028 צפויה השכירות להאמיר עד לגובה של 41 מיליון דולר.

גם תחזוקת הבניין יקרה מאוד, בשל גילו המתקדם יחסית. עם זאת, הוא עדיין נאלץ להתחרות בבניינים חדשים ומודרניים יותר.

בניין קרייזלר מתפשט על 1.2 מיליון רגל רבוע. בין הדיירים הנוכחים שלו נמצאים חברת עורכי הדין Moses & Singer, סוכנות Creative Arts וחללי עבודה משותפים. בחודש ינואר דווח כי אמזון עמדה לסגור עסקה לשכירת 10,000 רגל רבוע בבניין.

YOU MIGHT ALSO LIKE