האפוקליפסה הקמעונאית נמשכת: כ-5,000 חנויות מוכרות יסגרו את שעריהן ב-2019
בשנתיים האחרונות נקבעו שיאים חדשים של שטחים מסחרים שנסגרו, ונדמה שמגמה זו תימשך גם השנה. כבר עתה, בשבוע ה-10 של השנה, ידוע על 5 אלף סניפים שונים שעתידים להיסגר. בין השמות הבולטים: Payless Shoes, גאפ ו-Old Navy

המעבר לעולם דיגיטילי סייע והועיל בתחומים רבים, לרבות בקניות המקוונות. אולם ההשלכה המרכזית למעבר זה היא העובדה שאלפי חנויות פיזיות נסגרות, דבר שכמובן מביא עמו גל פיטורים של עשרות אלפי עובדים.

קניון "רולינג אייקרס" באוהיו (צילום: רויטרס)

הקצב המסחרר בו חנויות נסגרות צפוי להמשיך גם בשנה הנוכחית, וזאת לאחר שבשנת 2017 נרשם שיא חדש של 102 מיליון רגל רבוע של שטח קמעונאי שנסגר. בשנה שעברה נקבע שיא חדש כאשר נתון זה זינק ל-155 מיליון רגל רבוע. עד היום, השבוע הראשון של חודש מרץ, רשתות שונות הודיעו על סגירתם של 4,900 סניפים ברחבי ארה"ב.

לפני כשבועיים הודיעה רשת הנעליים Payless ShoeSource על כוונתה לסגור את כל 2,700 הסניפים שלה בארצות הברית בעקבות נתוני מכירות בעייתים. בפועל, החברה הכריזה על פשיטת רגל ותנסה לקום מחדש כישות מקוונת בלבד. 

רשת Gymboree מוכרת להורים רבים בתור מקום מצוין לרכוש בגדי ילדים ותינוקות. לחברה כ-1,200 סניפים בארצות הברית, אולם בראשית חודש ינואר החברה הכריזה על פשיטת רגל וחשפה כי בכוותה לסגור 800 סניפים בחודשים הקרובים.

רשת Family Dollar מוכרת בזכות צורת התמחור (רוב המוצרים נמכרים בדולר בלבד, בדומה לחנויות ה-99 סנט), ומוקדם יותר השבוע הרשת הודיעה שהיא תסגור קרוב ל-400 סניפים, וזאת בנוסף להפיכתם של כ-200 סניפים ל-Dollar Tree, שהוא הרבה יותר דומה למתכונת של חנויות ה-99 סנט. בחודש ינואר הודיעה רשת חנויות הבגדים Shopko כי היא תיאלץ לסגור כ-250 סניפים מתוך 363, דבר שכמובן יביא לפיטורים של אלפי עובדים. גם רשת הביגוד Chico's תפעל בצורה דומה ותסגור כ-250 סניפים. 

מכירת חיסול ב"סירס" בעקבות סגירת סניפים (צילום: AP)

ביום שישי האחרון נודע שרשת גאפ ו-Old Navy יתפצלו לשתי חברות שונות כאשר כ-230 סניפים ייסגרו, וזאת בעקבות ירידה ממושכת בנתוני המכירות. חודשים ספורים קודם לכן, ראשי החברה צפו שהם ייאלצו לסגור מאות סניפים כדי לשמור על התחרותיות. כמדי שנה, גם ב-2019 צפויה רשת סירס לסגור סניפים. כזכור, בשנים האחרונות פרסמה החברה הודעה בכל כמה חודשים ובה הודיעה על סגירת מאות סניפים. וכך בדיוק היה בחודש שעבר כאשר סירס הסבירה שהיא תסגור 70 סניפים. רבים צופים שהרשת תסגור מאות סניפים נוספים במחצית השנייה של 2019.

בין הרשתות הנוספות אשר הודיעו על סגירת סניפים ניתן למצוא את ויקטוריה'ס סיקרט (53 סניפים), קיי-מארט (50 סניפים), אברקרומבי אנד פיץ' (40 סניפים), ג'יי סי. פני (27 סניפים) ולואו'ס (20 סניפים).

YOU MIGHT ALSO LIKE