חסר תקדים: החורף בלוס אנג'לס שבר שיאי טמפרטורות‎
למרות שהנתונים הכלל-עולמיים מורים במובהק ובצורה בלתי ניתנת להכחשה על התחממות כדור הארץ, אקלים הוא מערכת מורכבת וכאוטית שיכולה להכיל גם דוגמאות נקודתיות הפוכות למגמה הכללית

פברואר 2019 היה קר מאד לאורך דרום-מערב קליפורניה, כך על פי שירות מזג האוויר הלאומי (NWS). כל מי שבילה יותר מכמה שעות בלוס אנג'לס רבתי במהלך חודש פברואר יודע שהחודש הזה היה רצף של קור, וגשם קר, ושלג, ואפילו קצת קרח, ואיפה השמש שהבטיחו לי? למעשה, היה זה חודש פברואר הראשון (מאז 1877 אז החלו לרשום ולעקוב אחרי מזג האוויר) שבו הטמפרטורה לא עלתה על 70 מעלות בעיר.

הרים מושלגים מאחורי גורדי השחקים של מרכז העיר לוס אנג'לס, ב-21 בפברואר (צילום: AP)

פברואר 2019 מדורג כקר ביותר במרכז העיר לוס אנג'לס מאז 1962, לפני קרוב ל-60 שנה. בין האחד ל-24 בחודש היתה הטמפרטורה החציונית במרכז העיר 53.3 מעלות פרנהייט (כ-11.5 מעלות צלזיוס). זהו נתון נמוך ב-5.6 מעלות פרנהייט מן הטמפרטורה החציונית הממוצעת בפברואר, העומדת על 58.9 מעלות פרנהייט. לשם השוואה, הטמפרטורה הממוצעת של חודש פברואר עומד על 65 מעלות פרנהייט.

מפתיע עוד יותר הוא שטמפרטורת השיא היומית הממוצעת במרכז העסקים של עיר המלאכים היתה רק 60.6 מעלות החודש. זה נמוך בשמונה מעלות פרנהייט שלמות מן הממוצע הרב-שנתי, העומד על 68.6 מעלות.

כאמור, זה יהיה החודש הראשון שכולו מתחת לשבעים מעלות בכלל מאז 1877. בכל ההיסטוריה המתועדת נרשמו רק חמישה חודשים כאלה, ופברואר 19' הוא השישי. גם בתחנות מדידה אחרות ברחבי האזור נרשמות טמפרטורות השיא הממוצעות הנמוכות ביותר אי פעם לחודש השני של השנה האזרחית.

"מדובר בחורף הגשום והקר ביותר שחוויתי בדרום קליפורניה", אמר ג'רמי הרבסט, חזאי שגר בעיר מאז 2003. לקראת סוף החודש דווח על מספר מקומות נמוכים שבהם ירד שלג, לרבות קלבסס. 

YOU MIGHT ALSO LIKE