האטה בשוק העבודה - עלייה במספר מבקשי דמי האבטלה בפברואר
השבוע השלישי של פברואר ממשיך את המגמה של החודש כולו. מספר המגישים בקשות לדמי אבטלה עלה ביותר מתחזיות המומחים, וכל הנתונים מצביעים על האטה בשוק העבודה

מספר האמריקאים הממלאים בקשות לדמי אבטלה עלה ביותר מהצפוי בשבוע שעבר, ומספר האנשים ברשימת המובטלים עלה לשיא של 10 חודשים - דבר המעיד על תחילתה של האטה בשוק העבודה. בקשות ראשוניות לדמי אבטלה עלו בשמונת אלפים לנתון מותאם-עונתית ל 225 אלף בשבוע שהסתיים ב-23 בפברואר, בניגוד לתחזיות של 220 אלף. כך הודיע משרד העבודה הפדרלי היום (חמישי).

נתוני האבטלה עדיין נמוכים, אבל הם חזרו לטפס (צילום: Shutterstock.com)

נתוני השבוע הקודם לכן עודכנו באלף מבקשי דמי אבטלה יותר מכפי שדווח במקור. הממוצע הנע הארבע-שבועי לבקשות ראשוניות, הנחשב מדד טוב יותר למגמות שוק העבודה, שכן הוא מפחית את השפעתן של תנודות משבוע לשבוע, נפל בשבעת אלפים לנתון של 229 אלף בשבוע שעבר.

דו"ח הבקשות לדמי אבטלה מראה עלייה של מספר האנשים המקבלים סיוע לאחר שבוע בודד ב-79 אלף ל-1.81 מיליון בשבוע שהסתיים ב-23 בפברואר, הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2018. הממוצע הנע הארבע-חודשי לנתון הזה עלה ב-6,750 ל-1.76 מיליון.

הממוצע הארבע-שנתי לבקשות דמי אבטלה עלה ב-31,750 בין תקופות המדידה של ינואר ופברואר. שיעור האבטלה עלה בעשירית האחוז לרמה של 4.0%. עם זאת, מספר שיא של משרות חדשות ונתוני קליטת עובדים חזקים מעידים כי מספר הפיטורים צפוי להישאר נמוך. גם החלטת הפדרל רזרב להפסיק להעלות את שיעור הריבית במשק תורמת לכלכלה האמריקאית.

YOU MIGHT ALSO LIKE