נתוני הממשל חושפים ירידה של 85% באישורי ויזת עבודה מסוג H-1B
מדי שנה מאושרות כ-85 אלף בקשות לוויזה זו, אולם רק ענקיות הטכנולוגיה מקבלות כמעט תמיד תשובה חיובית. יתר החברות נתקלות בסירוב כאשר הסיבה המרכזית שבגינה בקשה מסורבת היא "חוסר יכולת להוכיח כי מדובר ב'משרה מיוחדת'"

תוך כדי שהיא ממלא אחר הוראות הנשיא טראמפ ומצמצמת בכמות הויזות שהיא מאשרת, ממשלת ארצות הברית פרסמה השבוע את רשימת הסיבות שבגינן היא מסרבת או דוחה את בקשת ההנפקה.

ויזת H-1B (צילום: Getty Images)

מוקדם יותר השבוע פרסם המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה (U.S. Citizenship and Immigration Services) את הנתונים של שלוש השנים האחרונות ובהן חל גידול עצום בכמות הסירובים לוויזה מסוג H-1B. חשוב להבהיר כי מדובר בוויזה שמעניק אפשרות לעבוד באופן זמני בארה"ב, וזאת בניגוד לוויזת תייר רגילה שמאפשרת כניסה למדינה, אך לא ניתן לעבוד בה.

הנתונים חשפו כי חברות ענק, בייחוד מהתחום הטכנולוגי כגון פייסבוק, גוגל ואפל, מקבלות את אישור המשרד על כמעט כל הבקשות להפנקת ויזה. אך בקרב חברות קטנות יותר, שיעור האישור ירד באופן משמעותי. על פי הנתונים הממשלתיים הרשמיים, בשנת 2018 נרשמה ירידה של 85% בכמות הוויזות H-1B שאושרו.

כעת חשף המשרד את הדירוג "בקשת ההוכחה", בקשה שאותה החברה מעבירה לרשויות ובה מפרטת מדוע היא זקוקה לכך שהעובד יקבל את האישור. בהתאם לכך, הסיבה המרכזית שבגינה סורבו בקשות ההנפקה היא "חוסר יכולת מצד מבקש הוויזה להוכיח שמדובר במשרה שנחשבת ל'משרה מיוחדת'". כלומר, רוב החברות אינן מצליחות להוכיח לרשויות שמדובר במשרה שלא ניתן למלא אותה בעזרת עובד אמריקאי מן השורה.

הסיבה השנייה בדירוג הסירוב היא "חוסר יכולתה של החברה להוכיח שקיים קשר של מעסיק-עובד עם המועמד". במקומות הבאים, המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה דירג את "חוסר יכולתה של החברה להוכיח שרק אותו עובד יכול לבצע את העבודה למשך כל התקופה בה הוויזה תקפה" במקום השלישי. הסיבה הרביעית הכי נפוצה היא "חוסר היכולת של החברה להוכיח שמבקש הוויזה מיומן בצורה מספקת כדי לבצע את העבודה הנדרשת".

כאמור, ענקיות הטכנולוגיה עושות שימוש רחב בבקשות אלה, ובפועל הן אפילו התאחדו יחדיו כדי לדרוש מהממשל לעלות את המכסה השנתית (כ-85 אלף ויזות מדי שנה). עם זאת, ישנם דיווחים שאותן חברות מנצלות את החוק כדי לשלם פחות לעובדים ממדינות אחרות, דבר שכמובן חוסך מהם את הצורך להעסיק עובדים אמריקאים. הממשל בראשות הנשיא טראמפ הבטיח לבצע רפורמה בכל הקשור לתוכנית הוויזות במדינה, דבר שמאושש במספרים שפורסמו.

YOU MIGHT ALSO LIKE