אלון מאסק שוב צייץ לעצמו ולטסלה מסלול לצרות משפטיות
על פי ההסכם בפרשת הציוץ הקודמת, היה מאסק אמור להעביר את כל הציוצים הנוגעים לחברה לאישור מוקדם. הוא לא עשה זאת, וב-19 בחודש נדרשו לו ארבע שעות לתקן מידע שגוי על יעדי הייצור של החברה

מניות חברת טסלה נפלו בחמישה אחוזים אחרי שעות המסחר בוול סטריט לאחר שרשות ניירות הערך האמריקאית (ה-SEC) ביקשה משופט פדרלי למצוא את מייסד החברה אלון מאסק אשם בביזיון בית הדין, בשל הפרת עסקת הטיעון עם הרשות. ה-SEC ציינה בבקשתה ציוץ "לא מדויק" מה-19 בפברואר בנוגע ליעדי הייצור של חברת הרכב החשמלי. כך דווח לראשונה באתר בלומברג.

שוב צייץ תחת ההשפעה? אלון מאסק בעוד רגע שלא עשה הרבה טוב למניה של טסלה (צילום: CBS)

בתאריך זה צייץ מאסק - ורק לאחר מכן תיקן - תחזיות למספרי הייצור הכוללים של טסלה לשנה הנוכחית. מנכ"ל החברה אמר כי טסלה תייצר "בערך" 500 אלף כלי רכב השנה, והבהיר ארבע שעות מאוחר יותר כי "התכוון לומר" שקצת הייצור השנתי של החברה עשוי להגיע, עד סוף 2019, ל-500 אלף כלי רכב בשנה, או קצב של כעשרת אלפים כלי רכב לשבוע.

התחזית למספר הכולל של כלי הרכב שטסלה צפויה לייצר ולמסור השנה עדיין עומד על 400 אלף, אמר מאסק. יום למחרת עזב היועץ המשפטי של טסלה, דיין באטסווינקאס, את תפקידו, והוחלף בידי סגן הנשיא לשעבר לעניינים משפטיים, ג'ונת'ן צ'אנג.

"מאסק לא ביקש ולא קיבל אישור מראש בטרם פירסם את הציוץ הזה, שהיה לא מדויק והופץ בקרב למעלה מ-24 מיליון בני אדם", נכתב בבקשת ה-SEC. קודם לכן יישבה ה-SEC אישומים נגד מאסק וטסלה בנוגע לניסיונו הכושל של המנכ"ל לרכוש חזרה את מניות החברה מידי הציבור.

הממציא המיליארדר נשאר בכס המנכ"ל אולם נאלץ לוותר על תואר יו"ר הדירקטוריון ולשלם קנס של 20 מיליון דולר. כחלק מן ההסכם, היה מאסק אמור לקבל אישור מראש לציוצים עתידיים. למרות זאת, כותבת הרשות, "בתגובה לבקשת מידע מצד ה-SEC ב-20 בפברואר, מאסק וטסלה השיבו כי מאז הותקנה המדיניות של טסלה בדצמבר 2018, ציוציו של מאסק נסקרו לאחר פרסומם, אולם אין כל ראיה שמאסק ביקש או קיבל אישור מוקדם לכל ציוץ שהוא בטרם פרסם אותו".

רכב מסוג "טסלה 3" שהתרסק לתוך משאית. משהו דומה קרה היום למניית החברה. 

לדברי ה-SEC, נדרשו לטסלה יומיים להשיב לשאלותיה בנוגע לציוציו של המנכ"ל. בשל כך, מסכמת הסוכנות הפיננסית, מבקשת ה-SEC בכל הכבוש כי בית המשפט יצווה על הנאשם אלון מאסק לנמק מדוע אין למצוא אותו אשם בביזיון צו בית המשפט מתאריך 16 באוקטובר 2018, בהחלטה סופית".

זהו המשך לסאגה שראשיתה בתחילת אוגוסט, אז הכריז מאסק בטוויטר כי הצליח להשיג די מימון לרכישה פרטית עצומה של מניות טסלה - הצהרה שהתבררה כ... לא בשלה, אם לנקוט בלשון עדינה, אולם גרמה לנסיקה דרמטית (גם אם זמנית) במחיר המניה.

ה-SEC מיהרה להתלונן כי בעשותו כך, פרסם מאסק "הצהרות כוזבות ומוליכות שולל" ולא עמד בדרישות החוק ליידע את הרגולטורים בנוגע לאירועים מהותיים בחברה. "נושא זה מאשש עיקרון חשוב הטמון ביסוד חוקי ניירות הערך שלנו, המבוססים על גילוי ושקיפות", אמרה אז ה-SEC. טסלה לא הגיבה להתפתחות, אולם מאסק העלה ציוץ תמוה ובו תמונת עצמו מרוחה על פני שמי שקיעה ומשחק מלים על שם משפחתו.

YOU MIGHT ALSO LIKE