75% מכלכלני ארה"ב סבורים: תקופת מיתון תגיע תוך שנתיים
סקר חדש של גוף כלכלי מוביל חושף את הממצאים המדאיגים, למרות שהכלכלה נמצאת חודשים בודדים מקביעת שיא של תקופת צמיחה. כ-80% סבורים שהחלת מכסי מגן נוספים תוביל לעלייה באינפלציה, יו"ר הבנק הפדרלי זכה לשבחים

כלכלת ארה"ב נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, גם אם מדי פעם ישנן ירידות כאלה ואחרות. למרות המגמה, הדעה הרווחת בקרב הכלכלנים היא שמגמה זו תסתיים תוך כשנתיים.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

75% מהכלכלנים הבכירים במדינה סבורים שהכלכלה תיכנס למיתון עד שנת 2021, כך עולה מסקר שפורסם היום ע"י האגודה הלאומית לכלכלה עסקית (National Association for Business Economics). נראה שישנה אי הסכמה בנוגע למועד המדויק בו יחל המיתון: 10% סבורים שהוא עלול לקרות כבר השנה, 42% מאמינים שיקרה במהלך שנת 2020 ואילו 25% מן המשיבים לסקר סבורים שהמיתון יגיע ב-2021.

מגמת הצמיחה בכלכלת ארה"ב החלה ב-2009, ואם המגמה תימשך עד יוני 2019 היא תהפוך לארוכה ביותר בתולדות הכלכלה החזקה בעולם. כאשר המשיבים לסקר נשאלו בנוגע לאירועים שעלולים לטרפד את המגמה, כ-66% השיבו שמלחמת הסחר בין ארה"ב לסין גורמת לדאגה רבה ועלולה להפחית את התוצר מקומי גולמי (תמ"ג) ביותר מ-25%. קרוב ל-80% סבורים שהחלת מכסי מגן נוספים תביא לעלייה ניכרת בשיעור האינפלציה. כמחצית מן הכלכלנים צופים כי קצב הצמיחה של הכלכלה העולמית יחווה האטה בתקופה הקרובה, מגמה שהחלה כבר בסוף שנה שעברה עם ירידות ניכרות בבורסות העולם. 

למרות החששות, ישנם גם חדשות חיוביות שעולות מן הסקר: רוב המשתתפים הסכימו שיו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול, מבצע את עבודתו בצורה טובה ותורם למגמת העלייה הכללית. מעבר לכך, בהמשך השבוע צפוי להתפרסם דוח של משרד המסחר בנוגע לביצועי התמ"ג במהלך הרבעון הרביעי של 2018, דוח שהתעכב בשל השבתת הממשל הפדרלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE