הולכת בעקבות סמסונג: ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי תשיק טלפון עם מסך מתקפל
למרות שהמומחים לא מאמינים שהטכנולוגיה הזאת תצליח, ולמרות המאבקים של וושינגטון בחברה, וואווי לא נותרת מאחור וממשיכה לנסות ולכבוש את שוק הסלולר העולמי

חברת וואווי הסינית הולכת בעקבות סמסונג והיא צפויה להשיק היום (ראשון) טלפון סלולרי חדש עם מסך מתקפל. המכשיר החדש תואם לרשתות החדשות מסוג 5G שצפויות להיות מותקנות ברחבי העולם בשנים הקרובות.

החברה תשיק היום את המכשיר החדש (צילום: Shutterstock)

החברה תשיק את הטלפון החדש הערב, בתערוכת MWC ברצלונה, תערוכה בת ארבעה ימים שבה יתחרו כל חברות הסלולר זו בזו על לב הלקוחות. זאת, כאשר ברגע החברה נאבקת בהאשמות של ארצות הברית ולפיהן היא מהווה איום ביטחוני.

יצרניות המכשירים הסלולריים בוחנות את הטכנולוגיה החדשה של המסכים המתקפלים ורואות בה את הדבר הגדול הבא בשוק, שיסייע להם לשבור את חוסר ההתקדמות בתעשייה בתקופה האחרונה. זאת, למרות שרוב המומחים טוענים כי מדובר בשוק מוגבל יחסית, לפחות בימים הראשונים של הטכנולוגיה הזאת.

ביום רביעי השיקה סמסונג את הטלפון המתקפל הראשון שלה, אך למרות הפיתוח החדשני, רבים שמו לב דווקא לתג המחיר הגבוה - קרוב לאלפיים דולר. המכשיר של סמסונג, גלקסי פולד, מציג מסך בגודל של 7.3 אינטש שניתן לכיפוף, וכך יכולים המשתמשים לקפל אותו לגודל של 4.6 אינטש - כמו טלפונים רגילים. שטח המסך הנוסף מאפשר עבודה במקביל עם שלוש אפליקציות בו זמנית. במהלך ההשקה בסן פרנסיסקו הציגו בכירי החברה כיצד הם צופים ביוטיוב, משוחחים בוואטסאפ וגולשים באינטרנט בו זמנית.

למרות הפיתוח החדשני, תג המחיר הגבוה של המכשיר החדש הצליח להוציא צחקוקים קלים מהקהל שהוזמן להשקה. בטוויטר, התגובה כבר הייתה בוטה יותר. "לא הייתי משלם 500 דולר בשביל זה", כתב אחד הגולשים, "אף אחד לא צריך לבזבז את הזמן שלהם על שלוש אפליקציות במקביל. תעשו כל דבר בזמנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE