ניו יורק: תקציב הסיוע לבעלי בתים הולך להיעלם - ואין לו תחליף באופק
ארגונים שמסייעים לבעלי נכסים מול בכל הנוגע לרכישה ולשמירה על הנכס לא הולכים לקבל תקציב מסוף החודש הבא. בינתיים, המושל קואומו לא מאשר להם תקציב חדש

ניו יורק עלולה להפקיר את בעלי הבתים שמתקשים כלכלית לבדם. רשת של ארגונים ללא כוונות רווח, שפועלים בכל רחבי המדינה כדי לסייע לבעלי הבתים, עשויים לאבד את המימון לפעילותם בסוף החודש הבא.

בעלי הבתים ימצאו עצמם לבד מול כל הבירוקרטיה הקשה (אילוסטרציה: Shutterstock)

ארגונים שונים הזהירו מפני סגירת ברז התקציב כבר חודשים ארוכים, אך למרות זאת נראה כי התקציב שאישר המושל אנדרו קואומו, בגובה של 176 מיליארד דולר, לא מחליף את המימון שניתן בסוף שנת 2012 בשל פשרת המשכנתאות הלאומית. בסוף החודש הבא תסתיים הפשרה - והארגונים לא יקבלו תקציב נוסף לפעילותם.

אותם ארגונים קוראים כעת למושל לשמור 20 מיליון דולר מהתקציב לשנים 2019-2020 לייעוץ לבעלי בתים ושירותים משפטיים. מאז שנת 2007, קרוב לשלושים ארגונים מקומיים ללא כוונת רווח סייעו ליותר מ-33 אלף בעלי בתים, רובם בעלי הכנסות נמוכות ובינוניות, בכל מיני עניינים כלכליים ומשפטיים.

גורמים שונים בארגונים אלה אומרים כי לדרישה התקציבים הנוכחית יש תמיכה רחבה במועצת המדינה ובסנאט. למרות זאת, בעלי הבתים והדיירים נמצאים בסיכון כרגע, מכיוון שבתים רבים עלולים להיות מועברים לבנק בגלל הלוואות, ובהם גם יחידות דיור לשכירות במחיר נוח.

"זה חשוב שלכל תושב בניו יורק תהיה גישה לסיוע הולם כאשר הוא רוכש דירה, או כאשר הוא עומד בפני האפשרות של אובדן הנכס", אמר דובר, Division of the Budget, שעד כה היה אחראי על העברת התקציבים לארגונים השונים, ופועל כדי להנגיש את תקציב מדינת ניו יורק לציבור .

YOU MIGHT ALSO LIKE