"ככה נראית אחריות לאומית": בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי רצים יחד בבחירות
יש עתיד וחוסן לישראל חברו לרשימה משותפת בשם "כחול לבן". גם גבי אשכנזי, שהיה מעורב באיחוד מאחורי הקלעים, הצטרף לרשימה. נתניהו שוקל את צעדיו בשל האיחוד

הרמטכ"ל לשעבר והמתמודד העולה בבחירות הקרובות בישראל, בני גנץ, חבר עם מפלגתו חוסן לישראל למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד. הרשימה המאוחדת קיבלה את השם "כחול לבן". השניים החליטו על רוטציה במידה וירכיבו את הממשלה הבאה, ובה יכהן גנץ כראש ממשלה בשנתיים וחצי הראשונות, במהלך לפיד יהיה שר החוץ ויעלון שר הביטחון.

"ככה נראית אחריות לאומית". גבי אשכנזי (מימין), יאיר לפיד, בני גנץ ומשה יעלון (צילום: טוויטר)

לאחר שנתיים וחצי, יהיה לפיד ראש הממשלה, וגנץ יקבל את משרד הביטחון. ההסכם חל על תקופה של ארבע וחצי שנים - הזמן שבו צפויה לכהן הכנסת הבאה. על פי ההסכם בין השנים, עד המקום השלושים יהיו משובצים 13 חברים במפלגת חוסן לישראל, 13 מיש עתיד ומשה יעלון יקבל ארבעה מקומות. גנץ הבטיח ללפיד שלא יצטרף לממשלה שיקים בנימין נתניהו אם זה יזומן לשימוע לקראת כתב אישום.

"הקמנו מפלגת שלטון", אמר היום (חמישי) יאיר לפיד. לצד תמונה משותפת שלו עם שני הבכירים האחרים שהעלה לפיד לטוויטר הוא כתב "ככה נראית אחריות לאומית, כי הגיע הזמן לשנות". גנץ העלה גם הוא את התמונה הזו וכתב "בשבילנו, ישראל לפני הכל".

"מתוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת", נמסר מטעם מפלגות יש עתיד וחוסן לישראל, "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים ביטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת".

אשכנזי ליווה את המאמצים לאיחוד המפלגות, ולחץ על השניים להתאחד. עד כה התנה הרמטכ"ל לשעבר את הצטרפותו לפוליטיקה באיחוד כוחות, וכעת הוא קיבל את המקום הרביעי ברשימה. ככל הנראה, אחריו ישובץ יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. אתמול, עוד לפני שהאיחוד הפך רשמי, ניסה אשכנזי לצרף את משה כחלון ומפלגת כולנו לרשימה של גנץ, אך כחלון דחה את ההצעה.

החל במרתון התייעצויות בגלל ההתפתחויות. ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Shutterstock)

פריצת הדרך בשיחות בין הצדדים נעשתה לקראת חצות הלילה (שעון ישראל), אז הוחלט לצרף את אשכנזי לפגישה משולשת. היועץ האסטרטגי של גנץ, רונן צור, הגיע אישית לביתו של הרמטכ"ל לשעבר בכפר סבא ולקח אותו לפגישה עם גנץ ולפיד. מאז ובמשך כל שעות הלילה ישבו גנץ, לפיד ואשכנזי ותפרו את ההסכם.

בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות, מקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות פוליטיות.

YOU MIGHT ALSO LIKE