כאשר כוחה הפוליטי הולך ודועך, ציפי לבני הודיעה שלא תשתתף בבחירות
לפני שהודיעה על הפרישה, ניסתה חברת הכנסת הוותיקה והשרה לשעבר לחבור לגורמים שונים בפוליטיקה. לאחר שסירבו - גמלה בליבה ההחלטה. לבני מתחה ביקורת על נתניהו: "המערכה האחרונה של הדמוקרטיה"

ו"ר התנועה ציפי לבני הודיעה בצהריים (יום ב') בקול חנוק מדמעות על פרישתה מהמרוץ לבחירות 2019. "שנים אמרתי - קודם המדינה, אחר כך המפלגה, אחר כך אני ואני שמה את עצמי היום בצד ומודיעה שהתנועה בראשותי לא תתמודד בבחירות הקרובות", אמרה במסיבת עיתונאים בתל אביב.

פורשת מהמירוץ. ציפי לבני (צילום: Shutterstock)

"אני מאמינה שהעמדות שלי ושל התנועה טובות יותר למדינת ישראל ושהצדק עמנו. יש בי הכוח הפנימי להמשיך ולהיאבק, אבל אין לנו מספיק כוח פוליטי לממש את הדרך שלנו לבד. אני לא אסלח לעצמי אם קולות המאמינים בדרך יתבזבזו. אני אסירת תודה לכל מי שהתגייס ונתן בי אמון, אין לי מילים לבטא עד כמה ריגשתם אותי".

"היום אני מבקשת מכם סליחה, מכל איש ואישה שכתבו לי, סימסו, טלפנו, אלה שחיבקו אותי ברחוב וביקשו שאהיה חזקה. אני עדיין חזקה, אני עדיין מאמינה שהדרך שלנו נכונה וטובה לישראל, אבל זוהי ההחלטה הנכונה לעת הזו. תמשיכו גם אתם להאמין בדרך, תדרשו מפוליטיקאים עמדה ברורה. אל תתנחמו בזה שזו הפוליטיקה, אתם יכולים לשנות אותה. יהיו שיאמרו 'עדיף היה לה לפרוש בשיא'. היום אני מפסיקה את ההתמודדות של התנועה בראשותי בידיעה שעשיתי ככל יכולתי למען המדינה האהובה שלי ולמען חיבור הכוחות שילחמו עליה, אבל זה כבר לא תלוי בי".

במסיבת העיתונאים תקפה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלתו: "הוא תוקף את התקשורת החופשית ומערכות אכיפת החוק והמשפט. ה-D9 הופיע במערכה הראשונה, כבר התחילה העבודה, ואם לא ייעצר זו תהיה המערכה האחרונה של דמוקרטיה בישראל. דווקא מול מסע ההשתקה תפקידה של הנהגה, גם מהמרכז, להגן על חופש הביטוי של אלה שאנחנו לא מסכימים עם דעותיהם, בלי להכנע בקמייפין התיוגים השקרי".

"תוקף את התקשורת החופשית". ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (צילום: Shutterstock)

"שותפים לדרך צריכים להתאחד סביב העקרונות שלנו ולשכנע ביחד ובראש זקוף בצדקת הדרך שלנו בלי לקרוץ לצד אחד ובלי לגמגם. דרך אחת, גוש אחד, ליצור פה תקווה ומהפך - זה לא קרה. נורא בעיניי שצריך היום אומץ לדבוק בגלוי בחזון שהיה בסיס להקמת מדינת ישראל, שנכתב במגילת העצמאות, שכל חלקי הציונות התאחדו אז סביבה ועובר מסע דה-לגיטימציה נוראית".

לבני ניהלה בימים האחרונים משא ומתן אינטנסיבי מול יו"ר "חוסן לישראל" בני גנץ וכאשר הבינה שלא יצליחו לחבור, החליטה על פרישה.

בימים האחרונים ניהלה לבני שיחות גם עם אהוד ברק ודן מרידור על אפשרות לריצה משותפת. דן מרידור השיב לה כי יהיה מוכן להצטרף רק אם יהיה חיבור או איחוד גדול בגוש. לבני קיוותה שהמשא ומתן עם גנץ יבשיל ורק בשעות האחרונות הבינה שהדבר לא יקרה - והחליטה לפרוש.

לבני, שהסקרים מנבאים כי התנועה בראשותה לא תעבור את אחוז החסימה, בדקה גם אפשרות לחיבור עם יש עתיד - אולם הנטייה במפלגתו של יאיר לפיד הייתה שלא להוציא את החיבור לפועל.

לבני ניסתה לחבור גם ליאיר לפיד (בתמונה), אך מפלגת יש עתיד דחתה אותה (צילום: Shutterstock)

מי שהתמודדה בעבר לראשות הממשלה והובילה את מפלגת קדימה שהפכה בבחירות ב-2009 לסיעה הגדולה בכנסת, יצאה לדרך פוליטית מבודדת בחודש שעבר, לאחר שיו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, פירק את השותפות עימה במסגרת "המחנה הציוני". גבאי הכריז על הפילוג בלי שיידע אותה מראש - והאשים את לבני ב"חוסר נאמנות".

אחרי הפיצול המפתיע אמרה לבני: "אני עדיין רוצה לעשות מהפך למען העמדות שאני מאמינה בהן, שלצערי אני כמעט היחידה שאומרת אותן בקול ונלחמת עליהן. אני אחזור על מה שאמרתי יום לפני הפיצול – אני מצפה מכל אחד שאלה עמדותיו להתייצב בלי לגמגם, בלי לקרוץ ובלי לשתוק, ושביחד נעשה את המהפך. כל עוד זה לא קורה אני אוביל את התנועה בדרכי".

YOU MIGHT ALSO LIKE