פייק אוניברסיטה: כך הקימה הממשלה אוניברסיטה פיקטיבית כדי ללכוד מהגרים לא-חוקיים
תביעה שהוגשה נגד המשרד לביטחון לאומי ונגד הרשות למכס והגירה חושפת שיטת פעולה מטרידה: "ברור שהמזימה נרקמה על ידי הממשלה כדי לזרוע פחד"

בשנת 2017, סטודנט זר ממישיגן קיבל אימייל מגורם בכיר באוניברסיטת פרמינגטון. "היה נחמד לשוחח איתך", כתבה אלי מילאני, גורם רשמי באוניברסיטה לסטודנט מהודו, "תודה שהתעניינת באוניברסיטת פרמינגטון - מוסד שמאושר על ידי הממשלה". באימייל ממשיכה מילאני לתאר את האוניברסיטה כמקום שכדאי ללמוד בו בגלל צוות ההוראה, סביבת למידה חדשנית ושעות גמישות. בסוף האימייל נכתב כי האוניברסיטה היא "מוסד שקיבל אישור לרשום סטודנטים בינלאומיים על ידי המחלקה לביטחון לאומי".

סוכנים של רשות ההגירה והמכס התחזו לגורמים באוניברסיטה כדי לעצור סטודנטים זרים (אילוסטרציה: Shutterstock)

אימיילים כאלה ודומים לו חושפים את האופן שבו האוניברסיטה הציגה את עצמה בפני סטודנטים זרים. ההתכתבות עם מילאני, שמתוארת ברשת החברתית לינקדאין כנשיאת אוניברסיטת פרמינגטון, חושפת את השיטה שבה ניסתה רשות ההגירה לפתות סטודנטים זרים להירשם לאוניברסיטה השקרית שהוקמה על ידי המחלקה לביטחון לאומי.

כעת, כתב תביעה שהוגש לבית משפט פדרלי טוען כי ה"אוניברסיטה" הוקמה על ידי סוכנים פדרליים ממחלקת החקירות של רשות ההגירה והמכס (ICE) - תחת אחריות המחלקה לביטחון לאומי. על פי התביעה, סוכנים של הרשות התחזו לגורמים רשמיים של האוניברסיטה, ממש כמו "אלי מילאני".

מעבר לתכתובות האימייל, סוכנים ממשלתיים נקטו בצעדים נוספים כדי להערים על הסטודנטים הזרים. סוכנים סמויים של המחלקה לביטחון לאומי רשמו את האוניברסיטה תחת שמות בדויים. לבקשת המחלקה, סוכנות לאומית שעוסקת באישורי לימוד רשמה את "אוניברסיטת פרמינגטון" כמוסד מורשה. בנוסף, האוניברסיטה פורסמה גם באתר של ה-ICE כמוסד מורשה לתכנית עבור סטודנטים זרים.

"זה די ברור שהמזימה נרקמה על ידי הממשלה כדי לזרוע פחד במערכת ההגירה, ולא כדי לרדוף אחר עבריינים אמיתיים", אמר עאמר זאהר, פרופסור למשפטים באוניברסיטת דטרויט-מרסי, ודובר של אחד מ-146 הסטודנטים שנעצרו על ידי הרשות למכס והגירה. "הם רודפים אחרי סטודנטים שמנסים לשפר את חייהם בגלל שלארצות הברית יש את החינוך הטוב ביותר. אחריהם אנחנו רודפים? זה מאוד מטריד".

הודעה על סגירת האוניברסיטה באתר הרשמי שלה (צילום מסך)

יותר מ-600 סטודנטים נרשמו לאוניברסיטה, ומתוכם נעצרו 146 על אישומי הגירה אזרחיים. כל העצורים מהודו, פרט לנאילה כרים מוסרסה הפלסטינית. היא שוחררה בשבוע שעבר וחזרה לביתה.

ביום חמישי שלחו ארבעה חברי קונגרס מכתב למחלקה לביטחון לאומי ולרשות ההגירה ובו הם הביעו את דאגותיהם בנוגע לגילויים האחרונים. גם ממשלת הודו נזעקה בשל המעשה, ומשרד החוץ ההודי שלח מכתב רשמי בנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE