"עסקים בארצות הברית נפגעים פעמיים": זה הסכום ששילמנו על מכסי המגן של טראמפ
דוח חדש של ארגון המתנגד למלחמת המכסים של הנשיא מגלה כי בחודש ספטמבר שילמו עסקים בארה"ב 2.7 מיליארד דולר תוספת בשל מכסי המגן

עסקים בארצות הברית שילמו 2.7 מיליארד דולר תוספת בגלל מכסי מגן בחודש נובמבר 2018. כך עולה מנתוני קואליציה של קבוצות עסקיות שנאבקות במלחמת המסחר של הנשיא דונלד טראמפ.

מכסי המגן פוגעים בעסקים המקומיים (צילום: Shutterstock)

הארגון, שמכונה "מכסים פוגעים במדינה", כולל את קואליצית "אמריקנים לסחר חופשי" ו"חקלאים למען סחר חופשי", חישב את התשלומים שביצעו העסקים בעקבות מכסי המגן בכל הארץ, ועל פי מדינות.

הנתונים הם חלק מדוח חודשי שנקראת "מעקב המכסים", שמפרסם הארגון יחד עם חברת ייעוץ לכלכלה ומסחר שיושבת בוושינגטון, Trade Partnership. נתוני הייבוא החודשיים מחושבים באמצעות נתונים של הממשל וכך גם נתוני הייצוא.

הנתונים של חודש נובמבר הם האחרונים שזמינים בעקבות השבתת הממשל הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, שהסתיימה באופן זמני לפני כמה ימים.

דובר הארגון, חבר הקונגרס הרפובליקני לשעבר צ'רלס בוסתני אמר כי הנתונים מראים שהציבור האמריקני, ולא גורמים מבחוץ, הם המפסידים האמיתיים. "עסקים בארצות הברית נפגעים פעמיים - פעם אחת בגלל עליית מיסים בצורה של מכסי מגן, ופעם שנייה בגלל הירידה בייצוא", אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE