חושבת קדימה: גוגל תשקיע מיליארדים במשרדים ומרכזי מידע, תעסיק עשרות אלפים
ענקית האינטרנט חשפה את התוכנית השאפתנית לשנה הנוכחית, בה יירכשו או ייבנו תשתיות ברחבי ארצות הברית. אם פעם גוגל התמקדה בפרסום, הרי שהיום ברור שהיא מתחרה ישירה של אמזון ומיקרוסופט בתחום שירותי הענן

גוגל תשקיע במהלך השנה הנוכחית 13 מיליארד דולר בהקמת והרחבת משרדים ומרכזי מידע ברחבי ארצות הברית, כך חשף מוקדם יותר היום סונדר פיצ'אי, מנכ"ל החברה.

מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי (צילום: Getty Images)

את ההודעה העביר פיצ'אי באמצעות הבלוג של החברה, ועל פי דבריו גוגל תפתח מרכזי מידע בנבדה, אוהיו, טקסס ונברסקה. תהיה זו הפעם הראשונה שענקית האינטרנט מחזיקה בתשתיות במדינות הללו. מעבר לכך, גוגל תכפיל את כוח העבודה במשרדיה בווירג'יניה ואף תגדיל באופן משמעותי את המשרדים בשכונת הדסון סקוויר שבניו יורק.

אומנם מדובר בהשקעה כספית גדולה מאוד, אך חשוב לזכור בשנה שעברה גוגל הוציאה 25.46 מיליארד דולר על הוצאות הון. אם בעבר גוגל התמקדה בשירותי הפרסום שלה, הרי שהיום היא מבינה שעליה להתחרות בצורה טובה יותר מול אמזון ומיקרוסופט בתחום שירותי הענן. החברה תזכה להטבות מס מהרשויות המקומיות, אך לא פרסמה את סכומי ההשקעה בעבור כל פרויקט וכל מדינה.

המנכ"ל פיצ'אי סבור כי התרחבות החברה תביא ליצירת עשרות אלפי משרות חדשות ברחבי ארה"ב. מעבר לכך, פיצ'אי מסר שהחברה רכשה משרדים בטקסס ומסצ'וסטס, תרחיב את משרדיה באילנוי, ויסקונסין, ג'ורג'יה ומדינת וושינגטון, ותפתח מחדש מספר בניינים בקליפורניה, לרבות קניון במערב לוס אנג'לס שיהפוך לבניין משרדים.

YOU MIGHT ALSO LIKE